Sv: Tips på foder med sjukt mkt protein!
Vad har krafftprotein med diskussionen om soja och linfrön att göra?
Du kan inte ge hur mkt som helst av Kraffts protein heller. Men nu består kraffts inte bara av proteinkoncentrat om jag inte minns fel. Så i så fall kan du inte bara jfra proteinmängden rakt av om du nu skulle vilja göra det.
Jag är lite osäker på om man kan räkna ihop linfrö och soja men antar det eller i alla fall om man kan det så ger du alltså 556 smb protein på en gång med motiveringen att det ska vara bra för magen för att undvika kolik.
Jag ger maxdos av soja ja! Men 500 gram soja innehåller mindre protein än vad ett kilo krafftprotein gör, så därav köper jag inte att man inte skulle kunna ge mer protein till hästen.
linfrökaka innehåller 280 smb protein och hon får 200 gram mao 56 smb protein från linfrökakan, vilket ju inte är så mkt.
Vad har krafftprotein med diskussionen om soja och linfrön att göra?
Du kan inte ge hur mkt som helst av Kraffts protein heller. Men nu består kraffts inte bara av proteinkoncentrat om jag inte minns fel. Så i så fall kan du inte bara jfra proteinmängden rakt av om du nu skulle vilja göra det.
Jag är lite osäker på om man kan räkna ihop linfrö och soja men antar det eller i alla fall om man kan det så ger du alltså 556 smb protein på en gång med motiveringen att det ska vara bra för magen för att undvika kolik.