Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Just nu får min Paint -07 fri tillgång på hö utan analys, han kommer from November få fri tillgång på hösilage där det finns analys som visar på dåligt protein. Utöver detta får han per dygn ca 2 kg lucern pellets, 2 kg Hippo Grow Alfa, 4 dl sköljd och uppblött betfor och en skvätt Linfröolja. Fodret är fördelat morgon 6:00 och kväll ca 20:00.
Min 07 går fortfarande ute. Har lite beslutångest om när hon ska få komma in...börjar bli lite kallt om nätterna nu och regnigt.
Jag tar in henne i stallet ca 1-2 timmar på EM. Då får hon fri tillgåmg till hö, ca 0,75 Hippo Grow Alfa, mineraler och lite betfor med extra B och E vitamin. På FM får hon lite havre ute i hagen. Tycker att hon ser bra ut i hullet än så länge.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Trädgård & Växter När jag bar barn (vi pratar 60-talet) hade vi en gunga i ett av våra äppelträd. Tror inte det tog nån skada. Och jag var aldrig med om...
Hundavel & Ras Jag har en kollega som har en. Köpt som ren sällskaps/familjehund och verkar passa för det. Den följer med pappan på joggingturer. De...