Någon som hört talas om att det kan bli såhär?

Sv: Någon som hört talas om att det kan bli såhär?

kl

Det är väldigt sällan som elstaket riggas upp korrekt. Knutar, löst hängande tråd, hörnor, för glest med stolpar, ostadiga stolpar osv. Allt detta skapar en betydligt större risk för att hästen ska fastna. Bäst är elband som inte borrar sig in i huden på samma sätt som tråd. Elband går också lättare av.

Har man korrekta kopplingar kan tråden dras ut ur kopplingen (ex. om hästen springer rakt igenom). En knut sitter som berget och är därmed farlig.

Vi har haft problem med våra staket, men nu, med ökad kunskap är det fritt från knutar och helt sträckt. Inte en enda liten häst har skadat sig på staketet på något sätt när vi använt staketet på ett korrekt sätt.

Sen är det som med hästar i alla områden - det är inte riskfritt, hur rätt man än gör.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 361
Senast: Ridinglady
·
Hundhälsa Är det här någonting ni hört talas om? Här blir det visst vanligare och vanligare bland groomers bland annat, att erbjuda en enklare...
Svar
18
· Visningar
1 487
Senast: MissFideli
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 689
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Någon mer som haft ett barn som legat efter rejält i utvecklingen; isåfall, hur gick det sen? Hur kom ni vidare med utredningar osv...
2
Svar
25
· Visningar
6 793
Senast: Tiffan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30