Sv: Någon som hört talas om att det kan bli såhär?
Tre exempel:
Hur lär man en yngre häst vad ett elstaket är som en "påminnelse" ???
Mig veterligt så är varesig balsnören, band, remmar osv strömförande..
Menar du att dom lär sig efter att dom tagit sig ur denna bristande inhägnad och blivit överkörda av bilarna???
Läs gärna mina inlägg en gång till!
Våra hästar gör alltså inga utbrytningar, vilket du också kan läsa dig till.
Om du menar att jag analyserar som ett svin, så hellre det än att sakna förmågan att läsa och alls förstå, vilket verkar vara ditt problem.
Vilket både jag och flera andra visar att vi uppnår även utan att i vanliga fall ha ström på elstängslet.
LIA
Nej, det är uppenbart. Undrar om du inte fattar p g av förståndsbrist eller för att du inte vill förstå? Maken till dumheter i ett svar är det inte ofta man ser.Ditt ressonemang förstrår jag mig inte ett skvatt på.
Tre exempel:
Hur lär man en yngre häst vad ett elstaket är som en "påminnelse" ???
Mig veterligt så är varesig balsnören, band, remmar osv strömförande..
Menar du att dom lär sig efter att dom tagit sig ur denna bristande inhägnad och blivit överkörda av bilarna???
Läs gärna mina inlägg en gång till!
För din information, så har jag stor erfarenhet av grisar, fr a hållna i lösdrift. Och dom bökar glatt jord över eltrådar och går ut, oavsett hur många gånger dom "stött på ström" innan.Tänk först och skriv sedan,, det är inte grisar vi talar om i denna tråd. En gris som första gången stött på ström kommer aldrig mer gå i närheten av detta strömförande elband, en gris som första gången gått igenom detta balsnöre kommer aldrig mer att tveka att återigen gå igenom ens ett fungerande strömförande elband.. Hästar är inte svin utan kommer alltid förts analytera om det är ström i tråden innan dom gör sin utbrytning.
Många människor verkar ha en förkärlek att anasylsera som ett svin.
Därav antalet ökade trafikdödade hästar enligt statestiken.
Våra hästar gör alltså inga utbrytningar, vilket du också kan läsa dig till.
Om du menar att jag analyserar som ett svin, så hellre det än att sakna förmågan att läsa och alls förstå, vilket verkar vara ditt problem.
En sådan här kommentar talar för sig själv.Vad är ditt problem, för höga elräkningar eller ett hopp om att få ut försäkringspengar från en trafikdödad häst i försäkringsform A:2 ??
Återigen, så är det du själv som behöver skaffa dig information. Det finns inga specifika krav på hur stängsling ska utformas, enbart att den ska vara tillräcklig för att i normala fall hindra djuren att komma lösa.Lyssna nu,, lagen säger att Du är skyldig att ha enligt lagen ett staket som som upåpfyller lagens krav.
Balsnören, remmar och band vilket får mig osökt att tänka på oseriös stänksling leder ofelbart till att du själv (om olyckan är framme) och din häst blir trakikdödad när den tagit sig ur denna bristfälliga inhägnad kommer ofelbart leda till att du själv blir vållande enligt lagen.
Läs hur lagn är skriven och hoppas även flera andra lär sig att läsa lagen innan det framkommer flera "snyft drypande historier" om trafikdödade hästar.
Vilket både jag och flera andra visar att vi uppnår även utan att i vanliga fall ha ström på elstängslet.
LIA