Hästen haltar i uppförsbackar..?

Sv: Hästen haltar i uppförsbackar..?

Låter lite som våran häst,full fart framåt på planare ytor,men segare vid backar och hoppning!

Så vi ringde klinik,och hon har knäledsinflammation!

eftersom det uppenbarligen är något som är fel är ju i alla fall en inflammation bättre en pålagring/slitning/div skadade delar, osv.
eller har jag helt fel?

eftersom det uppenbarligen är något som är fel är ju i alla fall en inflammation bättre en pålagring/slitning/div skadade delar, osv.
eller har jag helt fel?

en ledinflammation är ofta orsakad av just en pålagring eller förslitning, så det där har du fått om bakfoten tror jag.

en ledinflammation är ofta orsakad av just en pålagring eller förslitning, så det där har du fått om bakfoten tror jag.
Vad jag vet så kan oupptäckta inflammationer leda till broskförändringar så det finns nog många vägar... Att häva en inflammation innan det händer är ju därför det bästa...
Lucka till med hästen!

en inflammation kan lika gärna bero på överansträgning, felbelastning, fel utrustning, mm

Jag skulle kunna tro att det kanske sitter i ryggen eller något liknande? SI-lederna kanske? Iom att han/hon bara haltar i uppförsbackar och dem använder mkt ryggmuskler/lårmuskler då. Inte alls säker, hoppas hon/han blir frisk!!

Ja hur gick det? Har hållt tummarna!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 720
Senast: Oknytt
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 879
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar