Diskbråck/korsförlamning?

Sv: Diskbråck/korsförlamning?

För att hjälpa patella så ska hästen verkas med kort tå, den ska inte gå på underlag som är sugande dvs leriga hagar är bannlysta då patellan kan försämras. En balanserad foderstat där proteinet är garanterat samt träning genom klättring, eftersom din häst även dras med ryggproblem så är även tömkörning ett alternativ.

Sen, byt sadel snabbt som ögat. Här är kontentan av en illa anpassad sadel, och ibland kan det även sträcka sig ännu längre och bli riktigt illa.

Ingen kiropraktor/ET i världen rår på detta, då orsaken är av den här naturen. Däremot kanske du ska anlita någon när du har fått bukt på dessa problem, en ny sadel och den värsta ryggömheten har lagt sig. För att få en kontroll och genomgång.

Hon går barfota bak, och hovslagaren vill inte göra så mkt med hovarna, då hon har annorlunda slitning/gång. vet inte om man ska verka lite endå? men ska säga till hovslagarn nästa gång att så här är det så får vi se va han säger.

Sadel köp ska bli av i helgen.

Jag har också funderat på att kanske skulle anlita någon ET, för att få veta att allt är bra. Men kanske inte innan jag ser att det går bättre.
Någon som vet vad det kan gå på ungefär att anlita en ET?

Se då till att få hjälp aw en duktig sadelutproware. Sådana kan komma ut till stallet med ett gäng sadlar och se wilken eller wilka som passar hästen - och dig.

Om bakhowarna slits tokigt kräwer de definitiwt howwård! Kanske höra wad en annan howslagare har att säga om fötterna?

OK, någon som vet om hööks brukar vara bra på sadelutprovning? dom har ju utbildad personal

Men hon har haft det så länge, det är så hon går, man kan väl inte ställa om det nu? hon är 14 år....

Skulle kanske inte i första hand rekommendera dig att åka till Hööks för att köpa sadel. Eller wilken sadel har du funderat på? Du kan ju prata med personalen där, de borde ju ha koll på någon som kan hjälpa till (och kanske kan någon aw dem åka till din häst och kolla, wad wet jag). Annars får du se till att låna hem ett gäng sadlar och testa. Känner du nån som kan det här med sadlar? Det wore ju otroligt dumt och oekonomiskt om du köpte en sadel till som inte passar!!

Wad gäller hästens fötter - kanske kan du ta en bild och lägga in här, det finns många duktiga howslagare här som kan ge dig en andra åsikt.

Men dom är ju endå utbildade och i så fall så tar jag ju med hästen! Någon annan som vet något? eller som vart på hööks med hästen och köpt sadel, har det vart bra? Fast det är säker olika i dom olika butikerna skulle jag tro...

Jo, om jag hinner så gör jag nog det

Ja, du gör som du tycker är bäst. De Hööks som jag känner till ligger centralt, ofta wid ett köpcenter. Har aldrig ens tänkt tanken på att ta ut hästen på parkeringen och prowa ett gäng sadlar. Men det finns kanske bättre möjligheter på andra håll i Swerige.

Jo, jag ska till hööks i Borås, det ligger inte i centrum precis och dom har en paddock vilket är ganska bra :), hade dom inte haft det så hade jag inte en tänkt på det!

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 328
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 487
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 457
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar