Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som vet om det är någon skillnad på dessa injektioner: Klinik 1: HY50 + celestonabifas Klinik 2: Hyonate2ml celeston1amp Och...
Svar
4
· Visningar
965
B
Hästvård Hejsan, Ett ponny sto i min närhet fick fång nu i sommar och har nu som resultat fått ett vridet hovben. Hon har blivit utdömd och om... 2
Svar
23
· Visningar
3 538
Senast: axel
·
Foder & Strö Hur stor är deras nypon? Står inte hur mycket det väger. Hur länge räcker den till en häst? Funderar även på tahorseware nypon...
Svar
3
· Visningar
1 634
Senast: Raceface
·
I
Hästvård Postade ett inlägg häromveckan att min häst var varm på ett ställe i ena benet. Detta gick dock över och har inte sett röken av detta...
Svar
4
· Visningar
876
Senast: IslaBonita
·
Foder & Strö Jag har aldrig sett en hö-analys innan och behöver lite hjälp med att tyda vad som är bra/dåligt! :o Fodermedlets sammansättning... 2
Svar
26
· Visningar
7 663
Hästvård gav första sprutan av grundvaccinet till influensan till hästen i torsdags då hon måste vara vaccinerad eftersom vi ska börja tävla lite... 2
Svar
26
· Visningar
3 061
Senast: Miaa
·
M
Foder & Strö Hejsan! Jag undrar hur mycket foder (hö/kraftfoder) jag ska ge min lilla minishettis (ca 80 cm hög å ca 150 Kg). Jag kör honom varje dag...
Svar
1
· Visningar
671
Senast: arabia
·
Foder & Strö har bara haft kallblod o stora ponnyer innan så nu undrar jag hur mkt hö en shettis behöver per dygn. shettisen är en valack på ca 1...
Svar
17
· Visningar
5 449
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö Eller är de hög tid att börja stödfodra med hö? Vi har nämligen rätt så mkt bete kvar.
Svar
16
· Visningar
1 829
Senast: Elina8
·
L
Hästvård Upptäckte nu i helgen att min häst bara ääälskade att bli kliat i/runt örat. Hon har inte reagerat så tidigare, så jag kände försiktigt...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: Lillstrumpan
·
Hästvård Såg jag att min polle gjord idag efter att vi hade tävlat. Den sitter iofs fortfarande kvar men bara lite och det är ju ett rätt otäckt...
Svar
3
· Visningar
1 022
Senast: Olympus
·
Hästvård Jag blir så trött! Varför är det alltid så att nervösa stressade hästägare till varje pris ska köpa hästar som uppfyller alla deras... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 053
Foder & Strö Mina ponnyer går i skogshagen i väntan på flytt till vinterhagen. Nu är träckprovet avklarat och dom ska byta hage MEN det är mycket...
Svar
2
· Visningar
887
Senast: Burza
·
M
Hästvård Behöver verkligen hjälp fort då min ponny har jätte ont i ryggen! Hon är lixsom stel i ryggen & ömmar jätte mycket när man känner på...
Svar
6
· Visningar
877
R
Hästvård Min stora valack snarkar, han drar stora timmerstockar så det hörs ut på stallbacken, snarkar era hästar? 2
Svar
24
· Visningar
3 462
Senast: Rie
·
E
Hästvård Fick ett recept sist veterinären var ute på vet. tranquil för att kunna göra rent ponnyns exem själv. På receptet står det att han ska...
Svar
3
· Visningar
1 923
Senast: Miotisk
·
H
Foder & Strö Hur gör ni med givan av kraftoder dela ni den lika mellan utfodrings tillfällena eller har ni mer i ett mål än ett annat?
Svar
10
· Visningar
1 050
Senast: MonteRose
·
T
Hästvård Pålle fick kortison i både kot- och hovled i torsdags då det tyvärr konstaterats inflammation... Kan det skada att ha BoT-paddar på inne...
Svar
5
· Visningar
1 398
F
Hästvård Min shettis, fux med ljus man och svans, har enormt dåliga hovar med bärrandsröta osv, vilket vi gör så gott vi kan åt. Men nu är det... 2
Svar
29
· Visningar
2 654
Senast: bigganl
·
L
Hästvård Har ni hört talas om hästar som hickar? En pålle i stallet stod och... - ja, jag tror att den hickade. Har varit i flera stall och...
Svar
9
· Visningar
1 292
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Allt om bur till bilen
  • Vaccination mot leptospiros