Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö har bara haft kallblod o stora ponnyer innan så nu undrar jag hur mkt hö en shettis behöver per dygn. shettisen är en valack på ca 1...
Svar
17
· Visningar
5 381
Senast: arabia
·
J
Foder & Strö Eller är de hög tid att börja stödfodra med hö? Vi har nämligen rätt så mkt bete kvar.
Svar
16
· Visningar
1 828
Senast: Elina8
·
L
Hästvård Upptäckte nu i helgen att min häst bara ääälskade att bli kliat i/runt örat. Hon har inte reagerat så tidigare, så jag kände försiktigt...
Svar
2
· Visningar
1 064
Senast: Lillstrumpan
·
Hästvård Såg jag att min polle gjord idag efter att vi hade tävlat. Den sitter iofs fortfarande kvar men bara lite och det är ju ett rätt otäckt...
Svar
3
· Visningar
1 021
Senast: Olympus
·
Hästvård Jag blir så trött! Varför är det alltid så att nervösa stressade hästägare till varje pris ska köpa hästar som uppfyller alla deras...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
18 026
Foder & Strö Mina ponnyer går i skogshagen i väntan på flytt till vinterhagen. Nu är träckprovet avklarat och dom ska byta hage MEN det är mycket...
Svar
2
· Visningar
886
Senast: Burza
·
M
Hästvård Behöver verkligen hjälp fort då min ponny har jätte ont i ryggen! Hon är lixsom stel i ryggen & ömmar jätte mycket när man känner på...
Svar
6
· Visningar
863
R
Hästvård Min stora valack snarkar, han drar stora timmerstockar så det hörs ut på stallbacken, snarkar era hästar?
2
Svar
24
· Visningar
3 449
Senast: Rie
·
E
Hästvård Fick ett recept sist veterinären var ute på vet. tranquil för att kunna göra rent ponnyns exem själv. På receptet står det att han ska...
Svar
3
· Visningar
1 914
Senast: Miotisk
·
H
Foder & Strö Hur gör ni med givan av kraftoder dela ni den lika mellan utfodrings tillfällena eller har ni mer i ett mål än ett annat?
Svar
10
· Visningar
1 049
Senast: MonteRose
·
T
Hästvård Pålle fick kortison i både kot- och hovled i torsdags då det tyvärr konstaterats inflammation... Kan det skada att ha BoT-paddar på inne...
Svar
5
· Visningar
1 389
F
Hästvård Min shettis, fux med ljus man och svans, har enormt dåliga hovar med bärrandsröta osv, vilket vi gör så gott vi kan åt. Men nu är det...
2
Svar
29
· Visningar
2 649
Senast: bigganl
·
L
Hästvård Har ni hört talas om hästar som hickar? En pålle i stallet stod och... - ja, jag tror att den hickade. Har varit i flera stall och...
Svar
9
· Visningar
1 291
Senast: zassoo
·
T
Hästvård Hur länge tar det innan buttan gått ur kroppen?.Min häst får sin sista påse på onskväll,ska sen vänta tills buttan gått ur kroppen,trava...
Svar
3
· Visningar
797
Senast: Saigon
·
Hästvård Jag behöver ventilera tankar och hoppas att ni kan hjälpa mig. Min gamla häst har svullnat i alla sina ben, värst i bakbenen. Ena bak...
Svar
14
· Visningar
3 997
Senast: zeus
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 858
Senast: coari
·
K
Hästvård Min hingst har ingen av kulorna nere, han är 1,5 år. Har hört att det kan ta upp till tre år innan de trillar ner(om de gör det) Någon...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Finn det någon/några som har byggt smart "foderhäck" eller liknande som gör att man kan förlänga ättiden markant? Jag vill bygga...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
19 910
J
Hästvård Någon som har tips på vad man kan göra när hästen har mycket karies? Var in med mitt 5-åriga halvblod till kliniken för tandvård i...
Svar
1
· Visningar
1 702
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Behöver hjälp & tips om att bygga muskler i ryggen på min polle! Hur skall jag lägga upp schemat? Har kört tömkörning &...
Svar
15
· Visningar
2 236
Senast: Equinique
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka