Hästen avslöjar Hästägaren.

Sv: Hästen avslöjar Hästägaren.

Haha jag är både stressad och väldigt lat person,Men mina hästar är , Fullblodet= het och lite svårriden, ponnyn = seg ponny men som får fart i skogen, unghästen = känslig, lättstresad , men ändå trygg i sig själv och en energibomb :P Väldigt olika hästar :P

Jag måste småle lite här.

Undrar vem jag är lik och vilken häst som liknar mig.... Har 31 stycken individer hemma och de skiljer sig avsevärt dem emellan. Enda liknelsen hästarna emellan är Calidomärren och hennes ättlingar att de är orädda till tusen. Någon har lite mer humör än de andra (Landgraf som farfar ;)) men till trots är det ingen av dem som hoppar högt oavsett vad som händer. Vildsvin, jägare, bilar, skogsmaskiner eller helikoptrar u name it..

Sedan har jag någon som hoppar till för minsta lilla.

På tal om liten... Vår minsta individ är 85 cm i mkh och den största 176 cm. Vi har superfeta Emma som bara vägra tappa vikt -men hon är ursäktad trettioåring som hon är. Sen har vi någon som man får passa lite på andra hållet, för energiåtgången är hög (unghingstar i flock). Själv är jag 171/54

Gira

Du måste ha en vääääldigt schitzofren personlighet mao :rofl:

Skämt åsido, såklart

Själv är jag en lugn person med en lugn häst. Vilket passar mig utmärkt. :laugh:

här är en till som är emot normen:D har en kraftig liten häst på 150cm som alltid sprallig och lite sådär på tårna, själv är jag lång och smal som en pinne och är en väldigt tålmodig och lugn person :D vet dock en som är PRECIS som sin häst :)

Tror mina hästar reflekterar min schizo-sida! Ett långbent fullblod som inte är lättskrämd men blir två meter hög när det väl sker. Kan stegra, men har aldrig bockat eller dragit. Är väldigt icke-gosig, kittlig och lättirriterad. Enmanshäst.

Andra hästen är en nordsvensk brukshäst som är lättskrämd och hellre springer hem än möter faran. Bockar gärna när ridningen inte passar, stegra vet han nog inte ens hur man gör. Älskar människor, älskar att gosa, bli borstad och kliad. Har nog aldrig lagt ett öra bakåt.

En långbent och smal, en kort och tjock! Men det passar nog rätt bra, jag är hemskt ombytlig och eftersom hästarna är så olika på precis alla plan tilltalar de min snurrade verklighet ;) Att rida den ena utvecklar även min ridning på den andra, kanske just för de är så olika! Vill jag gosa går jag till nordisen, vill jag bara hårdträna och hoppa går jag till fullblodet. Enkelt ;)

Nja, mina två hästar är som natt och dag. Vilken häst avslöjar mig? :p
Travaren är smal och hög i manken, är lite hetsig och ska gärna bestämma i hagen. Mot människor är han mjuk och go och lätt att ha och göra med. Lättriden och har en extra växel om man skulle vilja. Dock lite tittig och ser spöken när han är pigg.

Nordisen är rätt fram och kämpar på. Går undan i hagen när surtravaren kommer igång och ska härska. Bryr sig inte direkt om hon får sig en spark.
Kommer fram först i hagen och tar sig tid att gosa. Ridningen, oj oj. Här gäller det att hålla sig i om man inte är van, det utnyttjar hon till max. Rider en som är van lyder hon och är verkligen framåt och harmonisk att rida.

Kanske är jag lik travaren, vill gärna bestämma. Får inte som jag vill så surar jag.... :angel:

Undantag meddelas!

Liten arab, 148 cm, själv 176. (En kompis sa dock "ja men ni passar ihop för att du ser själv ut som en arabhäst :rofl: inte så illa som det låter, hon menade tydligen att jag är liksom lättbyggd med långa ben)

Jag nervös ryttare, hästen lugn. Erm...för det mesta, hon blir rädd för det jag blir rädd för. :angel::o

Så antingen stämmer jag in på din teori precis, eller inte alls :p:rofl:

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 102
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA