Hästen avslöjar Hästägaren.

Sv: Hästen avslöjar Hästägaren.

Du har kommit långt,,, så långt att du även har förståelsen för hur "illa" det ofta blir för oss män. I början har många män samma synsett som ni kvinnor.

Sorry,,:crazy: kunde bara inte låta bli,, du la orden bara så klockrent på ett kvinnligt synset. Sett ur mannligt perspektiv.:bow::love:

Jag bara dör av skratt!!

Meaning??:confused:

Du skriver så väldigt obegripligt när du tar "tidig fredag".......

Stämmer nog inte alltid. Jag har två som är totalt olika. En cool 1,50 grövre modell (och tjock). Den andre är 1,75 och rätt fjantig,rädd av sig.Normalhull.
Jag är ledare över båda. Jag är normalviktig och 1,72 lång. Eller ochså har jag en för hur jag är i dagsformen :)

Detta har jag inte varit med om. Min är som en tids inställd bomb ibland medan jag själv är väldigt seg, min har normala hovar lite åt de större skulle jag säga jag har små fötter. så det tyckte jag inte stämde :P

Jag har inte "valt" hästen jag tog den jag fick ha som medryttare (sluta med köp) så har inte prov ridit eller några hästar. vi har liksom växt tillsammans och många säger att vi passar ihop men det har Inte kommit gratis om man säger så..

Jag är ledaren i alla lägen

:rofl: den beskrivningen passade in på mig :rofl:
skillnaden är att jag inte var ägaren utan medryttare.
*Vi båda var rödhåriga(fux på kusen)
*Tjuriga
*envisiga
Sen hade vi fight vem av oss som skulle vara ledaren och jag vann :devil: hehe.....
Men vi hade kul ihop och hon blev väldigt speciell för mig.....tyvärr lever hon inte idag :cry:.....
Men jag kommer alltid minnas våra duster och våra glädjestunder :love:

Jag kan nog inte hålla med om detta! Jag är väldigt liten på alla håll och lite åt det latare hållet, ändå äger jag ett väldigt grovt Halvblod på 175 cm i manken som inte är av den lugnare typen :grin:

Jag kan nog inte hålla med om detta! Jag är väldigt liten på alla håll och lite åt det latare hållet, ändå äger jag ett väldigt grovt Halvblod på 175 cm i manken som inte är av den lugnare typen :grin:

Jag håller med dig! jag är pigg och glad och väger ynka 55kg och har en ardenner!:rofl:
visserligen är han pigg och glad men ändå! tycker inte heller att det stämmer! Håller helt med dig!:bow:

Hm:o

Inser ju att om din rubrik "stämmer", så lider jag typ av scitzofreni:rofl:

Jag har haft många olika slags hästar, både olika lynne, färg och form. Det enda gemensamma på hästsidan är väl att jag säljer dom då de är friska, bara sjuklingar av olika slag finns här på gården.

Vad säger det om mej som hästägare tro:angel:

Senast ändrad:

Jaha :confused: Akvariefisken har blivit förvandlad till en gravlax och du är en kamel som är belagd med munkavel eller vadå :D? Som ett hovslagarnas svar på Hannibal Lector kanske? Måste kuvas med munkorg så att han inte hugger vilt omkring sig :p!? Jag gillade den kaxiga varianten bättre, det klär dig inte lika bra att var sååå snäll o guuullig :D, fast å andra sidan så är ju en mesig Coari bättre än ingen Coari alls, förmodar att du "hänger löst" här på Buke :cry:! Hoppas att det är tidsbegränsat, hur länge måste man vara snäll innan man får lämna skamvrån :devil:?

Och idag så är det fredag, då skall man äta kyckling o inte bara festa på annat :p!

Och eftersom min häst är både snygg, smart o bäst av alla så får jag väl tacka för den indirekta komplimangen då :D :p!

Jag vet inte om jag tycker det där stämmer alls.

Jag vet inte hur jag ska beskriva mig själv, jag är nog ganska lugn men sprallig, inte så att jag studsar runt som en galning men hittar gärna på bus.
Är lugn och konsekvent med hästarna men faller lätt i gråt när jag blir orolig. :o

Jag har en VÄLDIGT sprallig nordsvensk som är full av bus, allt annat än varken lat, klumpig eller tjock. Nåja, smått rund är hon efter sommaren.
Har även en quarter som är väldigt tittig, inte direkt nervös men full i spring och reagerar starkt.
Och en liten :devil: till shettis.

Men har haft hästar av olika typer, vet inte riktigt vad jag trivs med bäst.
Quartern är lagom tycker jag.

HAHAHA ja det var också ett sätt att tänka.. Och att ens få den uppfattningen är ju helt befängt :D

Tjocka hästägare har alltid tjocka hästar.
Jag är överviktig, men pållen har grova problem åt andra hållet och har aldrig varit överviktig..

smala hästägare har alltid smala hästar Ja man kan väl vara glad att en smal stackars häst inte behöver bära på 150 kg..

långa hästägare har alltid långa hästar Det är väl en himla tur i sådana fall! Inte hade jag velat se en människa på 180 cm rida en B-ponny..

korta hästägare har alltid korta hästar.
Samma sak där..

Klumpiga hästägare har alltid klumpiga hästar. Får jag hålla med om att det nog inte är en bra kombination. Men pållen min är klumpig, även om inte jag är det :O Hur är det möjligt??....

smarta hästägare har alltid smarta hästar. Hrum, pållen är smart, men inte jag :angel:

Hästägare med stora fötter har alltid hästar med dasslock till fötter och Jag är 21 år och har stl 39, pållen har stora hovisar..

hästägare med små fötter har hästar med trånga hovar. Haha jag kan tänka folk med pyttesmå fötter som springer runt och letar häst, men hittar ingen för alla har för stora hovar :rofl:

Och innan jag sålde shettisen såg det ut såhär:

Jag:
Överviktig
174 cm lång
stl 39 i skor
Inte klumpig
Inte heller ljushuvud alla gånger :angel:

Häst 1:
Underviktig
160 cm hög
Stora hovisar
Klumpig
Smart

Häst 2:
Överviktig
86 cm hög
Pyttesmå hovisar
Smidig
Smart

Din teori sprängdes nyss ;)
Nä, måste ju ligga nåt skämt bakom detta :)

:Djag är både lugn, stressad, slapp och slö, snabb och effektiv, trött, sur glad och grinig...det är dagsformen.. min häst blir nervös då jag är arg, troligtvis kroppsspråket;) annars så var det en kul grej, men det stämmer ju inte bara för att. Man ser mycket då man är ute bland hästfolk, visst, men det beror nog på människan hur hästen är idagsformen....

annras kan jag hålla med dig haha, har stora fötter men mina pållar har små...:D:devil::bump:

men du titta på hundägare vet ja, där stämmer det mer haha

Haha sjukt kul! :D

Just nu kompletterar jag och min häst varandra rätt bra. När jag köpte honom var han stressad, nervig och ganska het. Nu står han mest och sover, tar sin tid på sig och tycker att han inte behöver stressa. Han lär sig snabbt och är harmonisk. En helt annan häst än vad jag köpte för ett år sedan! :D

Jag gillar hästar med fart i när jag rider ut och har mig. Och det har han. Men samtidigt vill jag ha en häst som står still och som inte går in i mig osv. Och det har han också. Med vissa snedsteg dock!

tror snarare att det ar som sa att hasten till slut speglar hastagaren oavsett vad man koper... forr eller senare.

Jag kopte en mkt lugn, nagot hjarntvattad, lat, framtung individ. Denna individ ar Numera en temperamentsfull, smart, levnadsglad, Pigg och ganska tuff tjej... Atminstone kan jag erkanna att jag har ett visst.. temperament jag med. Och att jag kan vara ganska tjurig, vilket stammer bra in pa min tanta med.

Jag kopte henne for att hon Da var vad jag behovde.. men allt eftersom tiden har gatt misstanker jag att hon speglar mig mer och mer.

Alla har vi saker vi Vill ha i vara hastar ar oftast for att vi tror att det ar vad som passar Oss. Vi koper ju sallan en hast med tanken att forandra den, vi faller ju for den som den ar... och visst ar val vara hastar till viss del en forlagning av oss sjalva, precis som vara hundar?

En nervos, stressad hastagare kan fa den mest sega hast att bli ett nervvrak... Och den sega, sega ryttaren kan fa den heta hasten att bli lika tokseg. Jag tror det handlar om att kanna sig sjalv egentligen...

tror snarare att det ar som sa att hasten till slut speglar hastagaren oavsett vad man koper... forr eller senare.

Jag kopte en mkt lugn, nagot hjarntvattad, lat, framtung individ. Denna individ ar Numera en temperamentsfull, smart, levnadsglad, Pigg och ganska tuff tjej... Atminstone kan jag erkanna att jag har ett visst.. temperament jag med. Och att jag kan vara ganska tjurig, vilket stammer bra in pa min tanta med.

Detta är även min erfarenhet fast nu talar jag inte om hästar eller ston utan på min :love: "tanta".

Hon va när jag "köpte henne" ngt hjärntvättad, lat, framtung individ. Med tiden blev hon temperamentsfull, smart,levnadsglad, pigg och ganska (jävligt) tuff tjej.

Jag kan oxå erkänna att jag uppfattas som att i många ögon ha ett tufft temperament jag med och kan vara ganska tjurig.

Men med rätt sto så kan även den vildaste hingst få en ny rang ordning i flocken. :o

jag kan nog heller inte hålla med om detta. :S
Jag själv har två nervösa herrar och jag själv är väldigt lugn och stabil. Till deras kroppsform så är dom korta i ryggen och inte direkt kraftiga, jag själv är rätt lång och lite kraftig men inte fet. Jag har flera vänner i hästvärlden som inte heller har en häst som påminner om dom själva :) rättare sagt rena motsattsen till varandra! men vi alla är juh olika :)

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej! Jag har en medryttarhäst som jag haft nu i 2 år. Han är en rätt kraftig connemara, 10 år och importerad från Irland. Jag tror att...
Svar
15
· Visningar
3 142
Senast: Sel
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 974
Senast: Takire
·
Hästhantering För snart 4 veckor sedan köpte jag ett 12 årigt sto, som mig veterligen inte gått på lösdrift innan. Hon är rätt ranghög och testar en...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 102
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA