Snarkande hÄst!

Sv: Snarkande hÄst!

Ett par av mina har snarkat gott när de sovit. Det bästa var när Hans Sidbäck berättade om när han stallat upp sina nordisar på K1 för en uppvisning och de ringer från nattvakten för att tala om att hans favorit är dålig så de rusar ner till stallet och där ligger hästen och snarkar i godan ro.
VAd vakten skämdes när Hasse talade om att han bara sov gott:laugh:

Puttar upp den här tråden.
Fått en shettis nyligen, och jag har ibland tyckt att hon låter lite knepigt då hon andas, som om hon får ta i lite, men hon verkar självklart inte ansträngd på nåt vis. I lördags stog jag o fixade manen på henne, och hon somnar som vanligt. Men hon SNARKADE! Aldrigt hört en stående häst snarka förut, så blev lite fundersam. Bör man ta ut nån som kollar luftvägar mm?
Aldrig verkar haft problem då hon "jobbar", utan bara då hon står still och bara är..
Verkar ju då vara då hon slappnar av.. Läste nåt om gomseglet här.. Skulle ju kanske kunna vara det.. Får väl be vet kolla då han kommer och vaccinerar i veckan.

KL

Jodå. Hästar kan snarka ordentlig när de sover.

Hade ett avelssto som snarkade så pass att vi inte kunde ha ljudet på när vi fölvakade via kameran. Vi hade TV i sovrummet och turades om att titta. Hon snarkade så högt att jag inte kunde sova när maken vakade.....

En sommar hade vi ett ungsto som snarkade så högt att vi lokaliserade var de var på betet genom att lyssna varifrån timmerstockarna drogs....;)

Vi hade en inysing som snarkade. Det ypptäckte sambon när han skulle sova i stallet inför pållans blivande fölning.
Han fick inte sova....utan kunde konstatera att - dels så stönade pållan rejält när hon sov (det visste jag men inte sambon) och dels så snarkade inhysingen men han låg också och travade i sömnen samt viftade med svansen i väggen.
Livat värre i stallet på nätterna då...

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
338
Senast: Bison
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
342
Senast: Malva1978
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka