Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård har en 11 årig hbl kille, som "ålar" sig bort och fram med huvudet, mest i hagen och i boxen ej under ridning. och är just nu under...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: floyd
·
M
Hästvård Är det någon / några som har erfarenheter av patellaupphakning på 3 åringar??? Har en valack som har haft en upphakning i vänster...
Svar
5
· Visningar
2 314
Senast: Arwyn
·
Hästvård Bakgrundsfakta. Hästen, en 16 årig kallblodstravare (numera ridhäst) fick fång i våras. Nu kommer jag sätta igång honom om 5-7 veckor...
2
Svar
27
· Visningar
2 207
Senast: BiMi
·
Hästvård Tråden får flyttas om den ligger fel! Har ett litet problem med en sv mina hästar. Hon är halt i skritten ( bak ) men inte när man...
Svar
6
· Visningar
895
E
Hästvård Jag undrar vilket det bästa sättet är att klippa min hästs man? Hon har ganska smal hals, ädelt byggd. Ska man rycka/klippa rakt av...
Svar
15
· Visningar
2 968
Senast: ellenherm
·
Hästvård Jag hörde häromdagen något som jag inte hört förut. Kanske har jag helt missat det. När det gäller flugägg på hästarnas ben har har...
Svar
18
· Visningar
3 932
Senast: bigganl
·
T
Hästvård Jag har en häst, som är/(var) mkt lättfödd. Har haft han i 3 år i samma stall med samma beten. Han har tidigare varit MKT lättfödd, och...
2
Svar
34
· Visningar
3 585
Hästvård Ska eller ska inte? Vi har 2 st vuxna nordsvenska hingstar härhemma. Den äldre klarar jag av att hantera i de flesta situationer för...
Svar
6
· Visningar
1 303
Senast: MaRomer
·
Hästvård Nu ska det ju bli lite kallare:/ Och just nu så går han med fleecefodrat täcke. Men nu ska det blir neråt-6:/ Men samtidigt så blir...
Svar
11
· Visningar
1 142
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö När jag räknar ut hästarnas foderstater för det ett överskott av kalcium och magnesium (inga mineraler tillsatta)allt annat blir...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: pinky
·
Hästvård Red en ridskolehäst i går och han var svullen på alla fyra benen. Från knä till kota fram och från hasen och ner till kotan bak. Benen...
Svar
14
· Visningar
1 509
Senast: Andorra
·
Hästvård hästen har ätit smärstillande en vecka efter ett orm bett, när kan man börja rida igen? när anser man att den smärtstillande effekten...
Svar
8
· Visningar
1 540
A
Hästvård förra veckan skulle min häst bli raspad, veterinären märkte stor svullnad på tandköttet ovanför framtänderna, rådde oss att åka till...
Svar
13
· Visningar
2 299
Senast: Remix
·
Hästvård Jag har tänkt låta min nyinköpta 11-åriga dressyrhäst vila 5-6 veckor nu i nov/dec. Han har inte vilat någon så lång period på 5 år. Min...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 100
Foder & Strö Har börjat ge min smala ponny lusern nu, i pelletsform. Men jag är lite osäker på hur mycket vatten som behövs. För jag vill blötlägga...
Svar
14
· Visningar
2 372
Senast: Sorbe
·
A
Hästvård snälla skriv ner alla era tips :) alltid roligt, alla kan bidra med ngt! allt från hur man kan borsta svansen till ngt bra tips i det...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 108
Senast: Dandylinn
·
Hästvård Mitt sto fick höstas korsförlamning. Blodprovet visade att det inte var allvarligt,,låga siffror...och hon fick vila i två veckor. Vi...
Svar
10
· Visningar
4 545
Senast: orcide
·
Foder & Strö Har fått analysen av min hösilagebonde, och på detta pappret står det 2 olika. Hur vet jag vad mitt höensliage har för värden? Ska man...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Hallau
·
  • Låst
Hästvård Hur lång konvalescenstid är det på inflammerade strålbensbursor? Om du har haft en häst med detta, hur gick det för den? Naturligtvis...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag stod nyss och packade upp eltejp, och kom plötsligt att minnas "när jag var ung", i slutet av 80- och början på 90-talet. Då...
Svar
4
· Visningar
922
Senast: Remix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka