Sv: Fångtråd del 4
Låter mkt märkligt. Så skrev du inte i ursprunghemgångsrådet.
Däremot så var väl förhållningsordern att D. skulle ledas o sättas igång o i relation till det kan man öka hagstorleken.
Jag vet inte om du är rädd för denna oxå o därmed väljer att de får rasta sig själva
Det verkar som du nu friserar hemgångsrådet- till det som passar dig bäst.
Det du ursprungligen skrev- lät mkt logiskt .
Jag fattar inte varför du ständigt envisas med att visa de nu döda hästarna
För mig är sånt privat o känsligt. Ens minnen. Men jag har bara haft 2 hästar som har dött på 23 år. Det kanske blir ngt normalt- vad vet jag.
Är du nu inte rädd för att ponnyn ska få fång igen- NÄR du faktiskt vet att han kan äta mkt även med munkorgen? Det borde oxå vara rimligt att stävja viktuppgång o kanske leda honom på mjukt underlag.
Jag skulle rådgöra med Vet.innan den får fång igen.
menar du att Vet har sagt så?Disse får promenera i snöre, men ska ut i vanlig hage innan han skrittas uppsuttet.
Låter mkt märkligt. Så skrev du inte i ursprunghemgångsrådet.
Däremot så var väl förhållningsordern att D. skulle ledas o sättas igång o i relation till det kan man öka hagstorleken.
Jag vet inte om du är rädd för denna oxå o därmed väljer att de får rasta sig själva
Det verkar som du nu friserar hemgångsrådet- till det som passar dig bäst.
Det du ursprungligen skrev- lät mkt logiskt .
Förstår heller inte varför du har ångest över de besluten som du tar. Stå för de kalkylerade riskerna!Behandling hemma: Bla bla. För att stimulera hästens aptit bör han åter komma in i sina normalrutiner vad gäller fodring, utevistelse och motion.
Försiktig igångsättning kan påbörjas. Första 2 dagarna efter hemkomst skall hästen stå på box eller liten sjukhage med 30 min skritt vid hand dagligen. Därefter kan storleken på hagen ökas. (+ lite mer igångsättningsblabla)
Jag fattar inte varför du ständigt envisas med att visa de nu döda hästarna
För mig är sånt privat o känsligt. Ens minnen. Men jag har bara haft 2 hästar som har dött på 23 år. Det kanske blir ngt normalt- vad vet jag.
Är du nu inte rädd för att ponnyn ska få fång igen- NÄR du faktiskt vet att han kan äta mkt även med munkorgen? Det borde oxå vara rimligt att stävja viktuppgång o kanske leda honom på mjukt underlag.
Jag skulle rådgöra med Vet.innan den får fång igen.