Avlivning på slakteri

Sv: Avlivning på slakteri

Pratade för några år sen med en rutinerad transportör .Han sade att det sällan var problem med hästarna däremot var ägarna problemet om dom inte kunde hantera sig själva.

Har nu ikväll varit i kontakt med Stockholms nödslakt, efter ett par tips här från er. Fick prata med en Tommy, som verkar otroligt seriös och vänlig. Han berättade att han hämtar hästen tidigt på morgonen och åker upp till slakteriet, där han sen stannar tills hästen är avlivad. Han var noga med att påpeka det, att han inte lämnar av hästen och åker, utan borgar för att se hästen död, och vill man så ringer han efteråt. Slakteriet var utformat så att hästen inte behöver gå in, utan den tas lugnt i en paddock utanför.

Känns såklart inte roligt att behöva skicka iväg pålle, han är ju trots allt en kär vän. Men en sten lättades från mitt hjärta efter att ha pratat med Tommy, som verkade vara lugnet själv och mån om häst och ägare. Det kommer bli bra :)
Tack för alla tips!

En kompis till mig åkte till Kolmården med sin häst, han blev lejonmat. Mkt professionell hantering, de sederar hästen innan den bultas.. Förstående personal med stor djurhanteringsvana...
Detta blir mitt alternativ när det är dags för pållan, vilket jag hoppas dröjer.....

Mina tankar till dig i en svår tid...

kram

Skönt för dig i en stund som denhär :) Vi har träffat Micke på Sthlms nödslakt, också mkt bra.

Kram på dig L!!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 511
Senast: Murphy
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 744
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur