Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vi har nu fått det första provsvaren på allergitesten för vår eksemponny. Man kommer testa vidare för mer detaljerade svar. Det vi fått...
Svar
15
· Visningar
1 883
Senast: Lillsillen
·
Hästvård Det är så här att i det stallet jag står i finns det en häst som har problem med andning. Har pratat med ägaren till denna häst (28 år...
2
Svar
30
· Visningar
3 618
Senast: melen
·
Hästvård Det enda jag vet är att tjejen jobbat tidigare som vet assistent och hade problem med lastning av en häst och hade "lugnande" medel kvar...
2
Svar
22
· Visningar
2 592
S
Hästvård Nu skriver jag igen här är det inte sträckningar så är det annat Kom hem från stallet för ca en halvtimma sen, blev en lång kväll i...
Svar
1
· Visningar
808
Hästvård Idag när jag var ute på en sväng så började plötsligt pållen att halta utan att något hände skulle börja trava, vi hade ridit i ca 45...
Svar
9
· Visningar
1 066
Senast: Lillan86
·
J
Hästvård Många säger att de upplever att deras patellahästar blir bättre med B-vitamin. Vad är det i B-vitamin som kan påverka patellan? Är det...
Svar
1
· Visningar
1 140
Senast: SandraM
·
J
Hästvård Behöver man oroa sig om valackens urin är mörkt orange (nästan rödfärgat) ? Upptäckt att det är rött i halmen när jag mockar av...
Svar
17
· Visningar
9 950
Senast: lobell
·
Hästvård Hej! Jag har lite frågor om kvoter som jag hoppas få hjälp med. Är smb.rp/MJ-kvoten 5,4 och Ca/P-kvoten 1.8 okej? Jag vet att Ca/P...
Svar
3
· Visningar
786
L
Hästvård Hej! Vet en häst som när den var 1 gick igenom ett staket och drog upp hela bogen.Låg inne på Slöinge där dom fick sy både i muskler...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Lejonelle
·
S
Foder & Strö Nån mer än jag skom har ett helsike att räkna ut en bra foderstat till sin häst? Har fått analys på vårt hösilage och jag har räknat å...
Svar
13
· Visningar
1 397
Senast: kalufs
·
Hästvård Jag har ett c-ponny sto som för tre dagar la sig ner i boxen, då vi trodde hon vilade. men igår igen gjorde hon det två gånger till, med...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: salwi
·
B
Hästvård Har läst någonstans att det finns en åldersgräns för när man kastrerar en hingst stående, men nu hittar jag inget om det. Hur ligger...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: TantEster
·
G
Foder & Strö Detta är en uppföljning på min "allergitråd". Jag skulle behöva hitta en lösning till utfodringen och efterlyser tips. Så här är...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: Grazila
·
Hästvård En av hästarna har fått väldigt underliga hovsprickor på båda fram, de börjar uppifrån och söker sig nedåt, båda sprickorna är placerade...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: kimsan
·
E
Hästvård Hej! För ca 3 veckor sedan så fick jag hem ett 8 årigt varmblodssto som är i tunnaste lagret. Hon är avmaskad och tänderna är kollade...
Svar
8
· Visningar
1 093
Senast: SandraM
·
Hästvård Behöver ett kvickt råd. För nästan ett år sedan plockade hästen ifråga av sig skon och bröt på något konstigt sätt sönder bakredelen på...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
15 691
Senast: axel
·
Hästvård Jag har vart och tittat på en häst. Han har ALLT jag söker och är en fantastisk häst. Allt stämmer och är rätt... dock har han en lös...
Svar
4
· Visningar
1 086
Foder & Strö Är det ngn som fodrar med detta foder? Vad tycker ni om det? Jag funderar på att med tiden byta ut Draumurs fibergi mot ngt...
2
Svar
28
· Visningar
4 720
Senast: noble art
·
M
Hästvård Efter timmar på kliniken med springtest, longering böjning knä och hovled, sko av för att kolla hovböld, rönken bedöva hovled...
Svar
16
· Visningar
2 238
Senast: M-Meduza
·
R
Foder & Strö Om ni öppnar en storbal med friskt välskördat hö och hästarna fnyser åt det och vägrar i princip äta av det (dvs äter mkt lite och...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: racerkorv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka