Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Nu måste ni alla vara ärliga. Hur gör ni för att kontrollera eran hästs tänder? Jag var varit med om ganska många olika åsikter om...
2 3
Svar
42
· Visningar
8 536
Senast: misan
·
T
Hästvård Jag bråkar med en svullnad som kommer och går som den själv behagar utan minsta logik alls. :crazy: Den sitter "högst upp" bakom...
2
Svar
22
· Visningar
3 000
Senast: Tomo
·
Foder & Strö Jag håller på med ett litet fördjupningasrbete i min lärarutbildning - läser natuvetenskap nu. Mitt fördjupningsarbete går ut på att...
Svar
3
· Visningar
1 061
Senast: Iris71
·
S
Hästvård Har nu tittat på en häst som jag föll pladask för. Men nu när den röntgades hittades mindre pålagringar på båda fram. Trots detta fick...
Svar
18
· Visningar
6 642
Senast: salwi
·
N
Foder & Strö Har en korsningsponny i D-ponny strl som är 2 år. Behöver hjälp att sätta rätt foderstat på honom, han har fått en väldigt uppsvälld...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: naijna
·
Hästvård Hör allt oftare att hnästar trillar ihop med brusten halspulsåder :crazy:varför sker det? Finns det symtom eller bara händer det?
Svar
7
· Visningar
10 473
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag är lite fundersam just nu, jag har en islandshäst som är pigg och glad och jobbar på bra, men han har på senare tid (sen lite mer än...
2
Svar
25
· Visningar
2 978
Senast: Draumsyn
·
J
Hästvård Hej hej! Jag sklle jättegärna lära mej att klippa olika ponnys och hästar och skulle vilja ha lite tips om hur jag ska börja osså. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 163
Senast: Elina8
·
T
Foder & Strö Jag står i samma stall som en åring och en gammal häst. Hästarna har fri tillgång på hö. Åringens kraftfoderstat: 4 kg havre, 3 kg...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 256
Senast: Tasoom
·
J
Hästvård Jag har hört att man inte ska ha hästar o höns tillsammans men nu undrar jag om det menas i samma ladugård eller precis bredvid...
2
Svar
29
· Visningar
4 877
Senast: ginnies
·
Foder & Strö Hej Efter att ha försökt få till foderrutinerna i stallet jag har mina hästar har jag börjat fundera på att ha fri tillgång på...
Svar
11
· Visningar
1 549
Senast: Shibalina
·
Foder & Strö Tänkte ge ponnyn lusernpellets för att få upp proteinvärdet. Har sökt gamla trådar och många skulle aldrig våga ge det torrt medans...
2
Svar
20
· Visningar
1 928
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Min farbror (17 år) har plötsligt blivit halt, han liksom tappar ena bakbenet när jag rider. I skritt märker jag inte mycket, men när...
Svar
4
· Visningar
1 290
Senast: Hambo
·
Hästvård Gokväll! Jag var precis nere i stallet och mockade och grejade. När jag var där så märkte jag att det var massa damm i luften...Helt...
Svar
8
· Visningar
1 420
D
Hästvård Vari ligger den stora skillnaden om man skall klinikbesiktiga eller ha ut en veterinär på gården vid en försäljning/köp? Vad görs mer på...
Svar
3
· Visningar
1 096
Hästvård Har sökt lite i forumet här, men tyckte inte jag hittade något bra svar. Jag har ett fullblod som nu står på 12 kg hösilage om dagen...
Svar
3
· Visningar
890
Senast: Masse
·
Foder & Strö Sitter och jobbar lite på foderstaterna till pållarna istallet... Har lite funderingar... Fjordingens Det här är hästens behov...
Svar
19
· Visningar
1 065
Senast: Kicki_83
·
A
Hästvård Jag har läst i forumet om svallkött, men är det någon som kan visa bilder på ett "nytt" svallkött? min fölis slog upp ett ganska...
Svar
9
· Visningar
4 759
Senast: Sar
·
Foder & Strö Har idag suttit och tittat lite på olika kraftfoder och jag känner att det är svårt att välja vilket foder man ska använda sig av...
Svar
14
· Visningar
2 866
Senast: Natasja
·
F
Hästvård Idag när jag var i stallet märkte jag att min sköthäst hostade typ 3 gånger medans ja ryktade henne (en host lite då och då) Ibland...
Svar
2
· Visningar
776
Senast: Fantasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka