Medicinkostnad?

Sv: Medicinkostnad?

Lämnade veterinären ut influensavaccin till dig som du skulle ge själv? Hur ska man då kunna lita på att hästar verkligen är vaccinerade rätt på tex tävling? Du kunde ju gett sprutorna till vem som helst? Oansvarigt i såna fall.

Själv tycker jag ofta att man får stora förpackningar Rimadyl.Fick utskrivet 100 st för några år sedan,upptäckte det först när jag hämtade ut dom.Trist,för två år senare när jag behövde Rimadyl igen hade dom ju likt förbannat gått ut..nedra slöseri.

Lämnade veterinären ut influensavaccin till dig som du skulle ge själv? Hur ska man då kunna lita på att hästar verkligen är vaccinerade rätt på tex tävling? Du kunde ju gett sprutorna till vem som helst? Oansvarigt i såna fall.
.

Nu förutsätter du att TS häst tävlar, och det vet vi ju faktiskt inte.

Det är bara vet som får fylla i intyget, och då måste vet ha sett vaccinet ges. Men om du t ex har en häst som inte tävlar men som du vaccinerar bara för den ska vara skyddad, är ju intyget skitsamma. Huvudsaken är att du vet att och när hästen är vaccinerad, ingen annan bryr sig ju ett jota i det då.

Nej det förstås.Jag har bara sett det så många gånger..veterinärer som fyller i pass åt höger å vänster och inte kollar att sprutorna verkligen hamnar där dom ska.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka