Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har själv oroat mig lite över ponnymammans ben som oxå blivigt galliga sista veckorna.
Har ingen hälta, var lite varm ett tag på alla 4:a men sen inget mer.
Har inte ridits på någon månad nu.
Började kolla upp det här med örter och beställde samt fick hem dem idag.
Så nu får hon ringblomma, vallört och lite vitlök. Enligt rekomendationer.
Jag kan ju höra av mig om ett tag och berätta om det funkar
MVH
varför ska hon lägga jodopaxomslag p.g.a. gallor..? aldrig hört talas om och menar inte att låta otrevlig genom att fråga men har aldrig hört det tipset, finns det inget sår eller liknande så finns det ju ingen smuts att dra ut och just jodopaxomslag försöker jag dra ut på att använda i längsta möjliga mån oavsett i o m att jodopaxen kan döda de bra bakterierna också.
willy: de flesta hästar blir ju galliga förr eller senare i sitt liv, en del har sådan otur att de blir kvar på benen. det behöver inte betyda något. det enda man kan göra mot gallor är att låta hästen röra sig och ev. hålla den lindad om natten, om alla andra gallor gått ner utom den som är kvar på bak är det nog en bestående galla. du kan ringa och rådfråga vet. om du känner dig osäker men jag skulle vara försiktig med att sätta på jodopaxomslag på gallor, låter inte riktigt... jag vet inte, jag tror inte på det. BoT-paddar under natten och naken om dagen när de går mycket är iaf min grej.
men känner du dig osäker så kan du iaf som sagt ringa vet. och höra dig för, man behöver ju inte ta ut dom men att rådfråga är aldrig fel!
Hur har det gått?
Ser du någon skillnad på gallorna?