Sv: Diffust, inte hälta men...
han visste inte när under dagen han skulle ha tid men antagligen får ZZ stanna iaf tills torsdag, men just det känns bra för jag vet att det är det bästa sättet att kicka igång allting ändå, han skulle ringa oss imorgon när han fortsatt leta igenom honom + tagit blodprov. känns ju inte alls roligt, jag förstår inte varför jag får såna störda problem
dessutom så får han ju varierat arbete och han har snarare tagit det lugnare nu än innan (tränare bortrest, mer i skogen, inga tävlingar, cavaletti o.s.v.) och sprang igenom böjprov av samma vet. i maj
och nu är han verkligen RÅhalt. och jag tycker inte vi pressat honom, vi började trampa honom på töm i våras men han tog det lite hårt så vi senarelade det hela för hans skull, vi ville inte pressa honom alls. men han har även haft spänningar i sidorna bakom bogarna men som blivit mycket bättre när jag fått hjälp att få honom rakare i kroppen och har en lysande massör, han har lixom bara gått bättre och bättre! känns skitruttet, innan allt det här var vi verkligen på g lixom, det började till och med coola ner sig på tävling.
kryddan: tack, det värmer verkligen! jag försöker tänka så och försöker alltid ha ett varierat upplägg och arbete, inte fem dagar dressyr i rad, jag rider ut mycket, klättrar, cavaletti, han går i stor hage med en kompis han älskar och vi har funderat på att släppa honom i flock istället för att hans psyke antagligen mår bättre av det, han får bra mat etc... jag har aldrig haft en häst med återkommande problem men tyvärr är jag väl en mästare på att samla på mig hästar med skumma problem
näe som sagt, jag skulle nog velat ha en ledinflammation just nu
då hade jag kunnat gå tillbaka till mig själv, min ridning, min utrustning och se om det var något kajko (vilket det ju iofs inte varit) och försöka åtgärda det.