Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård För ca 2 månader sedan var jag inne med min häst på ATG kliniken i Ramkvilla pga att hans ben svullnar vid motion/ridning.. Kom dit...
Svar
13
· Visningar
3 420
Senast: nowa
·
Hästvård En sak som jag funderat på. Varför är vita ben känsligare för t ex mugg och liknande? Märks jättetydligt på ena hästen så hennes...
Svar
4
· Visningar
908
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Hej! Min stora häst(500kg) gick i en stor hage som var ganska nerbetad med som ändå så innehöll lite grönt gräs. Där gick hon i ca 13h...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: Dolly
·
Foder & Strö Nya silaget är det kalkrikaste jag någonsin skådat, helt sjuka mängder kalcium. Detta innebär att för ponnyn hamnar vi på 2,7 ggr...
Svar
4
· Visningar
1 483
Senast: Alexandra_W
·
Z
Hästvård Det började redan i somras, jag var på utlandsjobb och lämnade hästen på bete där han skulle ses efter, hästen som är tre år fick...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 975
Senast: lady_vip
·
Foder & Strö När man läser olika trådar om foder står det alltid att hästen får så och så mycket av det eller det foderslaget och att det innehåller...
Svar
2
· Visningar
729
·
Hästvård Skulle köpa Bakteriebalans på GG idag. Men de har gjort om förpackningarna, och även texten på den. Det var länge sen de tog bort häst...
2
Svar
20
· Visningar
2 377
Senast: Soffan74
·
R
Hästvård Hästen har en knöl/svullnad på insidan alldeles nere vid hovranden bak, ca 3x3 cm. Förmodligen härrör det från att han trampat/slagit...
Svar
1
· Visningar
782
Senast: Roufa
·
H
Foder & Strö Vad tror ni om att köpa det här? Är det tillräckligt mkt "klös" i det? ;) Hittar ingenstans hur pass mkt rent glukosamin det är i...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 733
Senast: aprilia
·
Hästvård I fre så va min häst lite varm i kotan & visade hälta vid longering. Har kylat han över helgen & igår var han inte varm & va ej halt. Nu...
Svar
19
· Visningar
2 551
H
Hästvård Hästägare "hjärta" päls i denna årstid = sant? Vi alla vet ju att denna övergång från sommar till vintern bidrar ju även till att...
Svar
19
· Visningar
1 878
G
Hästvård Hej, hur gör ni? låter ni vara ljuset tänt i stallet på natten?
2 3 4
Svar
77
· Visningar
9 636
Senast: Mynta2
·
Hästvård Vad är blistring för något? Jag har sökt i forum o.s.v, men får inte riktigt fram de jag vill veta.. Vad exakt är cedar? Hur starkt...
Svar
4
· Visningar
1 478
Senast: MizzFail
·
M
Foder & Strö Jag fodrar med Max E Glo men mitt sto behöver mer hull etc. och när jag köpte det så vart det det som 'fanns', dvs granulatet...
Svar
14
· Visningar
1 201
·
Hästvård Är det någon skillnad mellan betfor i pelletsform och vanliga strimlor? Bortsett från färgen på säckarna :crazy:
2
Svar
22
· Visningar
3 317
·
Hästvård Jag har sedan ett år tillbaka en fullblodsvalack, vars hovar hitills har funkat bra. Men denna gång fick han ett rejält sömstick vid...
Svar
9
· Visningar
1 977
Senast: Havannis
·
Hästvård Hur avgör man egentligen om ett sår behöver sys? Pållen har haft ganska många sårskador vid det här laget och jag tycker alltid att det...
2
Svar
22
· Visningar
4 874
Senast: Splittan
·
Hästvård Blir tokig på ardennern i stallet....hon är en hink mosare :devil: Till förra hösten skaffade jag hink med en rak kant och en såndär...
2
Svar
32
· Visningar
3 575
Senast: Leoni
·
I
Hästvård Jag tänker på vitaminer "utöver", hovolja/hovett fast hästen inte har dåliga hovar... Sådana saker!
Svar
17
· Visningar
1 725
Senast: CeciliaT
·
A
Hästvård jo så här nu till vintern, blir min valack lös i magen/bukig :S va likadant förra året :S inga ändringar i fodret eller nånting..han...
Svar
11
· Visningar
1 042
Senast: annorlunda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka