Sv: "Tappar" bakdelen
Idag hade jag tänkt börja sätta igång henne.
Så vi tog en enkel tömkörningsvända i skogen/asfalt.
Tyckte hon gick ojämnt när vi började gå på asfalten. Men som sagt, jag är inte riktigt duktig på att se vart hältan/ojämnheten sitter
(hur fasiken lär man sig sådant??). Tänkte att vi fortsätter ändå, att hon kanske behövs värmas upp.
Skrittar på skogsstigar, blir lite smidigare med tiden.
Hittar en plätt där jag började ha henne på en volt runt mig. Höger varv gick fint, hon travade på i ett lugn och ganska avslappnat tempo med huvudet i avslappnat läge, i en fin rund volt runt mig. Lite seg att sätta igång, men hon har under alla år verkligen tyckt det är urtrist att gå runt runt på en volt.
Men sedan i vänster varv så rycker hon upp huvudet, springer i fyrkanter och än mer ovillig att trava. Sambon som stod en bit bort och kollade tyckte att hon var stötig i vänster bak, och böjde höger bak mer.
Vägen hem så kollar jag än mer noggrannt på hur hon rör benen.
När hon sätter igång från halt till skritt så tar hon kortare steg med vänster bak än höger bak.
Hon "tappade"/snubblade även till med vänster bak en gång.
Så nu funderar jag över om det är dags för vänster bak att börja krångla. Att hon haft problem med båda bakbenen, men att det var höger bak som var mest problem med. SÅ när höger bak var åtgärdat så visades v.b mer.
Kan equiterapeuten haft rätt ? Att det sitter i rygg plus båda bak. Än så länge har han ju haft rätt, fastän han var så hastig/snabb av sig... Tar emot att säga det eftersom jag tyckte han var
FÖR effektiv.
Just nu går mina tankar mellan att
* ringa ATG kliniken igen och prata med dem om att spruta även v.b.
* Eller om jag ska ringa ET och åka dit och få ryggen behandad en gång till + v.b sprutad.
JAG tycker att hon faktiskt ser mer jämn ut i ryggen/korset, det är något positivt iaf