Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har fått en inackordering som kom i lördags. Tidigare stått enbart på stall och tränats, släpptes nu i gräshage för vila. Naturligtvis...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 686
Senast: Lillflizen
·
Hästvård Varning för lite långt inlägg men nu behöver jag lite kunskap och idéer!
Svar
1
· Visningar
693
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min feminina åring har fått en tjurig hovböld, som inte ville ge sig. Efter att fått hoven ganska uppklippt men ändå ingen böld funnen...
Svar
11
· Visningar
3 473
Senast: yooleeah
·
Hästvård För ca 2veckor sen började min häst ära dåligt m ed hö. Har en giva på 12kg. 4-4-4 äter allt ute utom 4kg inne på kvällen. Men lämnar...
Svar
1
· Visningar
570
Senast: skogersson
·
E
Hästvård I vilket häst foder finns det mycket protein i? I vilket är det mycket energi i?:crazy:
Svar
2
· Visningar
839
Senast: alc
·
Hästvård Jag undrar om ni har några tips och ideér på vad man kan göra åt en stressad häst. Ska ta lite bakgrund: Köpte hästen för 2mån sedan...
2
Svar
31
· Visningar
2 992
Senast: Korven
·
Z
Hästvård Hej jag undrar om någon annan har haft samma problem som min gamla arab. Han har fått sår på tungan och det beror inte på ridningen...
Svar
2
· Visningar
2 314
Senast: skuggi
·
Hästvård Jag ser ljuset i tunneln, och nästa månad så ska lillknatten skos och sen får vi sätta igång - halleluja. Fast då kommer ju det...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 805
Hästvård Pålle fick nya skor i går. Kom gärna med synpunkter, tips osv! Bakgrund: 10-årigt kallblod, Rids mest i dressyr, men även hoppning och...
2
Svar
36
· Visningar
5 460
Senast: MaRomer
·
Foder & Strö Hej Vad ligger årets priser på hösilage storbal- småbal? Höpriset? Kul att höra. Plasten har väl stigit i pris men skörden borde...
2
Svar
31
· Visningar
4 968
Senast: kirrekorv
·
Hästvård Jag hörde igår om en undersökning som en veterinär har gjort på fullblodsgaloppörer i england. Det som undersöktes var hur de reagerade...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: SaraXX
·
T
Hästvård Jag har satt på snösulor på mitt 5-åriga hbl sto och min 10-åriga b-ponny valack. P.g.a detta så kratsar jag ur hovarna varje kväll när...
Svar
4
· Visningar
826
Senast: trojalotta
·
S
Hästvård Kusen har inte ätit upp varken kraftfoder eller hö på 3 veckor!! Lämnar alltid ca 1/3..............fattar ingenting! Vet har...
Svar
4
· Visningar
1 271
Senast: lady_vip
·
Hästvård Ja, som rubriken lyder. Kan någon förklara stora skillnaden mellan scint och MR och vanlig rönten? Kan scint se något som inte MR ser...
Svar
6
· Visningar
15 695
Foder & Strö tar det för hästarna att acceptera ett nytt foder? Har för första gången idag börjat ge silage, men ingen av dom(har 3 st) vill ha det...
Svar
11
· Visningar
929
Senast: Totti
·
Ä
Hästvård Jag är lite förvirrad över hästens lungor, hoppas någon anatomikunnig människa kan reda ut det här för mig. Enligt boken Hästens...
Svar
2
· Visningar
1 106
Senast: Miotisk
·
Hästvård Har en 10-årig shettisherre som har satt myror i skallen både hos mig och hos veterinären. Drar en snabb sjukdomshistoria September i...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: bsmx
·
Hästvård Hej ni där ute, hoppas någon av er kan hjälpa mig. jag rider och sköter ett arabiskt fullblod som bor på mitt landställe. i slutet av...
Svar
3
· Visningar
1 029
Senast: skuggi
·
T
Hästvård Vet inte vad jag ska börja. Det kan bli ett långt inlägg men jag hoppas nån orkar läsa och berätta om de känner igen fenomenet eller har...
Svar
17
· Visningar
2 234
Senast: mul
·
Hästvård Min hovslagare anmärkte sist han skodde att min häst har en något breddad lamellrand och sa att detta kunde tyda på att han stått på för...
Svar
1
· Visningar
4 652
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka