Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hejsan! Jag har en Nordsvensk på 16år och har i stort sätt aldrig varit sjuk. Men nu i veckan så har han börjat att hosta (torr) inget...
Svar
4
· Visningar
3 997
Senast: TantEster
·
Hästvård någon som har häst med dammallergi???? Hur yttrar det sig? vad gör ni åt det?
Svar
12
· Visningar
4 792
Senast: JustWatchMeMrBlack
·
Hästvård Jag försöker hitta pulsen på min ponny, men det verkar inte som om han har någon? Jag hittar utan problem på stallets andra häst. Men...
Svar
7
· Visningar
815
Senast: pimy
·
Foder & Strö Ni som ger proviva när hästen är lös/dålig i magen, hur mycket ger ni per dag, och hur länge innan resultat märks?
2
Svar
23
· Visningar
3 309
Senast: Elina8
·
S
Hästvård Vad gör man när hästen tappar en sko i veckan?? Ger upp och säljer skiten? Jag börjar tröttna nu... Någon som har något super tips...
2
Svar
23
· Visningar
2 062
Hästvård Jag är bekymrad. Är spekulant på ett varmblod som går av banan nu och eftersom han byter "karriär" till hobbyridhäst tyckte jag att jag...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 074
Senast: NataliTM
·
Hästvård Jag som precis började andas ut då hästen varken fallit död ner i allergichock eller fått en prokainchock hittade istället idag en stor...
2
Svar
39
· Visningar
10 448
Senast: Kirre
·
T
Hästvård Har lite frågor ang. Kolmården. Ni som har valt det som avlivningssätt för era hästar. Är det lång väntetid? Finns det nåt speciellt...
Svar
14
· Visningar
2 406
Senast: Tez1
·
D
Hästvård http://www.pixbox.se/alb_show_id1139992_page0.html Har någon en aning om vad detta kan vara? Hästen är halt, har ingen feber...
Svar
18
· Visningar
2 397
Senast: Desert_Wind
·
Foder & Strö Jag har haft min 14åriga häst i en vecka nu och jag har funderat på vad jag ska ge honom förnågot i krubban. Förra ägaren har inte ridit...
Svar
16
· Visningar
5 795
Senast: ridtravare
·
V
Hästvård Hej alla! Jag upptäckte för någon dag sedan att min gamla b-ponny hade lite skorv vid manken. Detta har nu spritt sig på ett större...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Mynta2
·
Hästvård Jaha, pållen hade trampat av sig båda framskorna i hagen en dag och det blev akut att få dit skorna igen. Hästen är relativt ny här och...
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: mackan
·
J
Hästvård min häst började plötslit bete sig annorlunda. Hon skrapar med hoven i backen och ligger gärna ner? tar man upp henne så står hon en...
Svar
16
· Visningar
2 294
Senast: Gullan86
·
Hästvård Ja unger fär som rubriken lyder;) Kan man använda bot täcke mm på dräktigt sto? Tack=)
Svar
6
· Visningar
977
Senast: Gullan86
·
T
Hästvård Min kompis köpte en häst för drygt ett år sedan, med godkännt vet. besiktningsprotokoll. Hon bytte försäkringsbolag utan några problem...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Hästvård Ett varmblod som gått flera år på banan, skulle ni nöja er med en gårdsbesiktning eller (för att verkligen få veta skicket på hästen...
2
Svar
36
· Visningar
2 837
A
Foder & Strö Står i ett stall där upp till 4 fodringar ges per dag. "Upp till" gäller för det beror på hur mkt gräs mm det finns i hagarna. Som det...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: Atalantha
·
Hästvård Jag flyttade min häst från Stockholm 70 mil norrut för två måndader sedan ungefär. Det är ju helt sjukt vilken annan miljö det är här...
Svar
14
· Visningar
1 813
Senast: mackan
·
Hästvård Mitt sto var sjuk förra året och magrade,fick ödem osv.Hon fick även hosta.Allt foder byttes ut (hittade inget fel på det,men bytte...
Svar
14
· Visningar
1 503
Senast: Sar
·
Hästvård Hejsan måste bara höra med er som har lite koll. En bekants häst besiktades idag inför försäljning. Hästen var helt ua genom...
Svar
6
· Visningar
940
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka