Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård igår fick vi äntligen förvandlat mammuten till häst. hon helklipptes. troligen för första gången i sitt 17½ åriga liv som hon klipptes... 2
Svar
20
· Visningar
2 284
Foder & Strö Hur fodrar ni med grovfoder i hagen? Hur många hästar har ni? 2 3
Svar
56
· Visningar
5 240
Senast: flurrizen
·
I
Foder & Strö Jag blir TOKIG har kollat div foder siter...det mesta verkar bero lite på vad man är beredd att lägga ut från plånboken...Men resultatet... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 687
Senast: Skogstroll
·
M
Foder & Strö Har fått en analys på Vårat Hösilage . Försökt att sitta med Hippocampus och räkna ut foderstaten till min häst, men förstår ingenting...
Svar
8
· Visningar
1 857
Senast: HannaZ
·
Hästvård Hej, jag ha ju 2 hästar. 2 varmblosston. det ena stoet gnäggar och "pratar" helt normalt som en häst ska göra. men det andra stoet hon...
Svar
7
· Visningar
1 617
Senast: biven
·
Hästvård Hej!!! Jag har under en period haft problem med min tre åriga quarter, han har varit ofräsch i perioder.. Inte halt men haft en...
Svar
3
· Visningar
1 199
Senast: gerd
·
I
Hästvård Arnika sägs ju öka blodcirkulationen och vara bra vi stela muskler tillexempel. Jag har prövat med vad jag anser vara god effekt på stel...
Svar
9
· Visningar
1 544
Senast: Piffpuffen
·
Hästvård Efter ett nedslag och en inte så graciös landning under en löshoppning fick min häst en liten diffus svullnad utsidan av kotan på ena...
Svar
6
· Visningar
2 562
Senast: polly p
·
P
Foder & Strö Ja, helt enkelt, hur vet jag om min foderjäst är för gammal? Jag har en halv hink hemma som köptes in i våras, den är några månader...
Svar
1
· Visningar
835
Senast: Madelene
·
Hästvård I går fick ena stoet kolik, som släppte efter lite promenader. På Kvällen blev hon sämre, vet tillkallades och hon fick kramplösande... 2
Svar
25
· Visningar
2 574
Senast: Hambo
·
S
Hästvård Hej på er alla! Det är såhär att min häst nu "insjuknat" i sin återkommande spatt igen. Jag har ägt honom i ca 1,5år (köpte honom i...
Svar
1
· Visningar
874
Senast: EmblaAsk
·
Foder & Strö vill veta om någon har något bra råd!:cool: jag har en varmblodsvalack som ska sättas igång igen efter rygg problem! han kommer mest...
Svar
2
· Visningar
673
Senast: jonbon
·
Hästvård Tänkte fråga både som en fundering & samtidigt om någon har ett snabbt råd att ge. Vår lilla ponny kom in från hagen idag med ett sår i...
Svar
7
· Visningar
4 446
Senast: TinyWiny
·
A
Hästvård När jag köpte min häst för 2 år sedan hade han mycket mugg på ena bak. Efter ca. 1/2 år hos oss var muggen helt utläkt. Vi har alltid...
Svar
5
· Visningar
2 789
Senast: biven
·
F
Foder & Strö Jag har ett ponny föl, beräknas bli b-ponny som vuxen. Jag är lite nyfiken på vad Ni andra ger era ponny föl för foder osv!!:)
Svar
3
· Visningar
1 212
Senast: AmberSue
·
Hästvård jag undrar om det går att tunna ur en man och ev svans? Och isf hur man gör. hästen är ifråga en shettisvalack med väldigt mkt man o...
Svar
10
· Visningar
1 497
Senast: Casey
·
Hästvård Jag hjälper till i ett stall, för ett kort tag sen kom en ny häst dit. Han hostar upp maten hel (han åt då havre på kvällen, numera...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: MizzFail
·
Hästvård Jaha ska försöka förklara så bra det går, Har en unghäst som jag i slutet på sommaren var på klinik med, det konstaterades...
Svar
5
· Visningar
1 773
M
Hästvård Jag har en fjording som har lite problem med magen. I Augusti gjorde vi ett foderbyte från Hö till Hösilage. Enda sen dess har han varit...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: maja_a
·
L
Hästvård Min 11-åriga valack har haft skador till o från i tre månader. Det började i somras då han kom till oss den 17/8-09. Först hade han...
Svar
1
· Visningar
743

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka