är jag en dålig hästägare?

Sv: är jag en dålig hästägare?

Lite halvt OT. Men fbl står ju på klinik. Man får kryssa i på lappen om de ska ha täcke, ja/nej, och jag skrev 'om kallt'.

Han står ju själv i ett stall, och det var när jag var in en temperatur som var helt okej att inte ha mössa i, men jag kände inget behov av att ta av jackan.

Nu hade han idag haft förhöjd andningsfrekvens och varit snabbandad, och haft 38.3 i temp. Vilket bekymrade dem lite innan de kom på att ta av täcket - som han tydligen fått. Antagligen för han är RENrakad in till huden på buk/sida där de UL-at. I övrigt är han nyklippt hela halsen, bogen och under magen. Samt har en stor 'lucka' på ena sidan magen som renrakades in till huden för en knapp månad sen och växt ut lite. Så han har ju blivit av med rätt mycket päls.

En halvtimme efter de tagit av täcket hade han slutat snabbandas, och de ska hålla koll på tempen och se om det också var täcket (blev för varm) eller om det är ngt skit på gång.

Men litet exempel på vad jag menar dels med att man inte kan generalisera utan måste titta på HÄSTEN, och dels på hur extremt 'varm' min lilla kamin är i sig själv, och hur lätt han är att övertäcka. Jag vet ju inte exakt vad för täcke de la på, men de täcken de har som jag har sett har varit fleecetäcken.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet, jag vet. Jag skulle sluta noja om täcken :o Men nu har jag EN fråga till. Sen har alla pållarna täcken de (med all...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Elisha
·
Islandshäst Nu vet jag inte om den här tråden är postad på rätt ställe men iallafall, så funderar jag på att klippa min isis i vinter. Jag har...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
50 339
Senast: Askur
·
Utrustning Hur varmt är det? Har tittat på HWs ofodrade stalltäcken. Vill inte ha fleece/ull. Det är mor min som är lite orolig inför den...
Svar
12
· Visningar
1 615
Utrustning Om allt går som det ska så kommer min häst på fredag:) Hon är helklippt, svenskt halvblod med lite fullblod så hon är lite känslig för...
2
Svar
21
· Visningar
2 121
Senast: Norrsken81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI