selen--> dålig i magen?

Sv: selen--> dålig i magen?

*KL*

För den som kanske inte tänker på det, så ges 1 mått för 400 kg häst 1 gång i veckan. Har man en större häst måste man alltså öka mängden.

Vår veterinär talade dessutom om att för att förgifta krävs över 13 x dagsbehovet under en längre tid, och inte alltid ens det räcker till en förgiftning.

*KL*

Vår veterinär talade dessutom om att för att förgifta krävs över 13 x dagsbehovet under en längre tid, och inte alltid ens det räcker till en förgiftning.

Intressant, jag har hört 5 gånger dagsbehovet. Får kolla det där.

*KL*

För den som kanske inte tänker på det, så ges 1 mått för 400 kg häst 1 gång i veckan. Har man en större häst måste man alltså öka mängden.

För Poloponnyerna räckde det ju med EN stor feldosering för att de skulle dö allihopa.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
736
Senast: matson
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar