Det här med lösdrift

Sv: Det här med lösdrift

Triangelmärkta hästar kan ibland vara i fullt ridbart skick och mig veterligen finns det inget förbud att använda dem i ridskoleverksamhet. Det enda man inte får göra är tävla.

Gödselplattan måste vara "tät" - den får inte släppa igenom något (då missar man ju hela poängen med gödselplatta).

Det låter som de har ganska många (allvarliga!) brister och det vore nog bra om de fick besök av en inspektör som kan hjälpa dem på rätt spår. :) Men det kan ju också vara en idé om någon pratar direkt med dem istället för att anmäla, men det kanske folk redan gjort?

Mögligt och dammigt (dammet kan för övrigt delvis vara mögelsporer det med) hö är inte bara olämpligt att ge hästar - det är även en hälsofara för er människor.

Min Islänning, RIP, sov ute i snön o stod inne soliga sommardagar. (Låter konstigt förövrigt att man skulle få använda triangelmärkt häst i verksamhet, då tjänar du alltså pengar på en individ du redan fått pengar för. Om man nu inte bryr sej om hästens hälsa framförallt.)

Som jag skrivit tidigare så sover mina tre halvblod i ligghallen både sommar och vinter - de älskar sin ligghall för alla möjliga ändamål! :D På våren älskar de dock att sova på sin halmhög ute i hagen - i vårsolen! :love:

Jag är inte helt insatt i triangelmärkt-reglerna, men vet om ett antal (ridbara) märkta hästar som gått i verksamhet. Antingen är det inte reglerat eller så har ridskolorna struntat i det. :confused: Men som sagt så tror jag att det enda förbudet som finns (i dagsläget) är förbudet mot att deltaga i tävling.

Okej, jag är inte så insatt i det här med triangelmärkta hästar men jag tror jag läste här på buke för länge sedan att dessa inte får motioneras dagligen.

Jo det brister en hel del, men att ta upp brister är lika med att bli utkastad. Har vart en del klagomål på vissa saker, kan vara en anledning att det är så få inackorderade kvar. Har själv sett mig om efter andra alternativ men det är inte så hästtätt här och finns inga lediga stallplatser i dom få stallen som finns =/ Dock är inte dom stallen heller något att ha då det istället är fuktiga stall med mycket mögel. Så därför är detta stall att föredra. Ska förhoppningsvis flytta till våren och ska leta stallplats på nya orten.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 210
Senast: Blyger
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att...
2
Svar
30
· Visningar
2 397
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V