räddningsdroppar

Sv: räddningsdroppar

Hoppas att det går bättre för dig än för mig och min häst. Min häst fick fång i våras och behov uppstod att få hennes hovar röntgade. Jag har lasttränat henne en del, men hon är mycket klaustrofobisk och vill inte bli instängd. Jag få upp henne men hon bakkar ut så fort hon märker att man försöker stänga in henne. Tid bokades på klinik för röntgen och min vet kom och sederade henne. Hon fattade direkt att det var ngt mystiskt och ville inte gå i närheten av transporten. Med en hel del övertalning fick vi till slut in henne och fick på bakbommen. Hästen sätter sig då på bakbommen som ger vika och går sönder. Ingen blev skadad, men någon tur till röntgen blev det inte.

Dr Bachs räddningsdroppar heter det egentligen. Vet ingen som testat på häst, däremot på sig själv (finns för människor med), men det funkade inte. Men det finns säkerligen någon nånstans som har en häst som det fungerat på. Saker fungerar ju så olika på olika individer.

Får man fråga om du har mellanvägg eller inte när du lastar ?

jag har alltid mellan vägg, som jag har snett först. Jag vill att hästen ska ha stöd. han reagerar samma med eller utan vägg.

Fast har du tagit bort den helt ? Stöd kan ju hästen få ändå. Är det en bredåkare så balanserar den bättre utan mellanvägg.

Fast har du tagit bort den helt ? Stöd kan ju hästen få ändå. Är det en bredåkare så balanserar den bättre utan mellanvägg.
japp både ock.

men det spelar ingen roll. det är TRYGGHETEN för situationen som måste tränas.
"Its not about the trailer" brukar Parelli säga :D

Vi hade alltid det till en häst som inte tyckte om att åka transport. Var aldrig några problem att lasta honom men när man sen åkte hade han en tendens att "klättra upp" på foderbordet i lastbilen. Han fick några droppar sånt innan vi åkte och då gick det galant. Han kunde dock ALDRIG åka ensam.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 582
Senast: iNHALE
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 648
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 890
Senast: Fruentimber
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka