Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Min welshponny har svullnat upp ganska mycket längre ner på mankammen, ca 20 cm. Uppåt mot öronen ser det helt normalt ut. Det svullna...
Svar
9
· Visningar
1 781
Senast: viarpshult
·
Foder & Strö Finns det någon sida där det står hur ofta en häst skall utfodras med grovfoder? Hur många timmar en häst max skall stå utan grovfoder...
Svar
7
· Visningar
1 999
Senast: eldione
·
Foder & Strö Någon somger sin häst krafft salt här? Hur mycket ger ni? Morgon & kväll el bara en gång om dagen?
Svar
9
· Visningar
1 959
Senast: SaraXX
·
Hästvård Har en häst i stallet som förmodligen blivit förkyld!? Snorig och hostar en del (ganska djupt) Pigg som bara den i övrigt och ingen...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: _Runaway_
·
D
Foder & Strö Hej på er! Ska flytta min lilla donna till ett nytt stall & har då hållt på & räknat lite på kostnader osv. och kommit fram till detta...
Svar
16
· Visningar
2 113
Senast: SaraXX
·
Hästvård Kan man promenera med hästen i ca 20-30 min en stund efter den fått lugnande? Alltså när det "värsta" släppt. Eller är det dumt? Edit...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Pantzar
·
Hästvård Nu vet jag inte om denna tråden ligger rätt.. men hur som helst SÅ BLIR JAG GALEN SNART. Vi har två hästar i stallet, den ena bankar i... 2
Svar
29
· Visningar
4 541
Senast: Emelei
·
I
Hästvård Min häst har fått utskrivet Terracortril med polymyxin p g a rinniga och lite kletiga ögon som ej blivit bättre genom koksalttvätt. Nån...
Svar
4
· Visningar
1 881
Senast: IslaBonita
·
Hästvård Jag har funderat på sistone över hur olika "hårt" vissa hästar verkar slå ner sina hovar i underlaget. Vissa "dompar" fram mot... 2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Amha
·
Hästvård hej! mitt fullblodsto är jättelös i magen hon har alltid varit det men inte såhär illa dte bara rinner ur henne somm vatten och och... 2
Svar
25
· Visningar
2 449
Senast: timme
·
A
Hästvård Hej allihopa! Ibland börjar min hästs överläpp darra fram och tillbaka. Jag tror att den gör så när han är glad eller uppspelt. Igår...
Svar
7
· Visningar
1 927
Senast: Emelei
·
Hästvård Hur går det till när man gör hö...? Varför blir vissa sorters hö dammigt? Vad är det i "tillverkningen" som orsakar detta? Varför möglar...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag har ju ett gäng pensionärer här hemma i stallet, den äldsta blir 27 år nästa år. Då min sambos bror med familj nyligen fick ta... 2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: Kixet
·
Hästvård Hej min varmblodsvallack är tio år och jag har haft honom i fem år. Nu har han helt plötsligt fått något slags eksem mellan frambenen...
Svar
2
· Visningar
1 298
S
Foder & Strö Vad ska man ge hästen om den har i sig för lite fosfor? Någon som har ett bra tips? Tacksam för svar :D
Svar
6
· Visningar
1 505
Senast: Inte_Ung
·
M
Hästvård våra hagar är superleriga nu efter allt regnande och dem ser hemska ut vid intag, min 5 åring har haft mugg tidigare innan jag köpte... 2
Svar
24
· Visningar
2 805
Senast: _moa_
·
Foder & Strö Någon som använt sig av det för att få hästen att dricka mera? El bara vanligt krafft salt? Vad tyckte ni? Hur gjorde ni?
Svar
2
· Visningar
1 231
Senast: Yapp
·
Foder & Strö Hej! Har fått hö analysen & är inte insatt i det så bra :) Behöver hjälp med tips om bra mineraler el om jag skall byta krafft foder...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: mahlmt
·
K
Hästvård Tänkte höra om ni har något förlag på vad detta kan vara samt skriva av mig. Tog in min 30 åriga ponny i kväll. Ser ut som vanligt i...
Svar
17
· Visningar
2 671
Foder & Strö Har suttit och räknat på alla mineraler och vitaminer till mina hästar, och dom får vad dom ska ha i allt utom järn,koppar, Zink, jod...
Svar
7
· Visningar
3 184
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka