Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Visste inte vart jag skulle lägga tråden så mod. får gärna flytta om den ligger fel. Min häst är något sned över rumpan och jag har...
Svar
11
· Visningar
1 205
Senast: scizofren
·
B
Hästvård Rådlös, hjälp mig:confused: Hästen är ruskigt dålig i magen, vill inte bli normal igen. Sprutlackerar både sig själv, täckena och...
2
Svar
28
· Visningar
2 715
Senast: Girasol
·
J
Hästvård Hej.. Har en häst jag sköter om som antagligen skadat sig i hagen.. Är ju världens lervälling ute just nu.. I onsdags märkte jag...
Svar
3
· Visningar
721
Senast: Korven
·
Foder & Strö Ikväll i stallet kom det fram att några i stallet tror att det är farligt att låta korn ligga i blöt ihop med betfor.. att det då bildas...
Svar
11
· Visningar
1 442
Senast: Lindsen
·
B
Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Vet att förmaksflimmer inte är en hjärtsjukdom, men det är ett hjärtfel. Ska jag ändå inte ge...
Svar
1
· Visningar
760
Hästvård Den där lilla flaskan som man "puffar" i näsborrarna.Fungerar det? Någon som testat?
Svar
10
· Visningar
2 115
Senast: service
·
Hästvård Ni som klipper Hela hästen, alltså inklusive ben/huvud, hur sjutton gör ni och vad har ni för maskin? Jag har en vanlig Alva Laval...
Svar
12
· Visningar
1 791
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Jag har en häst som gör mig rätt perplex vad gäller utfodring. Behöver lite input! Det är en 3-årig valack. Kastrerades i våras, han...
Svar
14
· Visningar
1 524
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Är 1kg hösilage mer än 1 kg torrhö i mängd? Är det ngn skillnad i ättid på hösorterna?
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: ch791022
·
Foder & Strö hej! Ni ssom har islandsvalack på 1.5 år. Vad går ni dom för kraftforder? och hur mycket? får de fri tillgång till hö?
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Arwen
·
N
Hästvård Har idag börjat ge Bio-Premium till min häst. Veterinären var här i måndags och kollade en annan av våra hästar. så då passade jag på...
Svar
4
· Visningar
2 812
Senast: Norberg90
·
T
Foder & Strö Hej! Jag undrar om det funkar att ge ca 1-2dl linfrö till en häst på ca 500kg. (ett halvblod på 4 år). Och ska man ge det en...
Svar
3
· Visningar
1 041
Senast: taniya
·
Ö
Hästvård En häst i stallet drabbades av förstoppningskolik. Distriktsveterinären menade att orsaken var lucernpellets, "det blir som cement i...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 788
Senast: Inte_Ung
·
L
Hästvård Jag har en enormt svårlastad häst som jag håller på att lastträna. Förra veckan vågade han inte ens TITTA på transporten. Efter 1 veckas...
2
Svar
25
· Visningar
3 527
Senast: Iso
·
Hästvård Ska klippa ponnyn imorgon men har bara tillgång till koskär änsålänge, har inte hittat någon annan att låna. Men hur bra blir det...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Calvaro
·
T
Hästvård Har ett äldre islandssto som enligt vetrinären kan ha curshing syndrom nån som vet nåt om behandling och liknande.just nu mår hon bra
Svar
10
· Visningar
2 411
U
Hästvård Provred för en vecka sen vilket såklart gick så bra att jag ville göra besiktningen. Under provridningen kändes eller syntes inget...
Svar
8
· Visningar
2 013
Senast: Username
·
Foder & Strö Något speciellt att tänka på att ge unghästen från 2.5 års ålder? Eller är det samma rekommendationer som till vuxen häst? Jag...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: HannaZ
·
Hästvård Mitt 16-åriga kallblodssto har på nåt sätt under natten, tagit sig ut i stallet och ätit upp ca 15 kg blå grundkrafft. Bajsat 2 högar...
Svar
9
· Visningar
1 248
Senast: lobell
·
Hästvård Vad fick ni för anvisningar om igångsättning av senskadad häst? Hur länge vila innan ridning? Hur länge skrittade ni och hur många...
Svar
5
· Visningar
1 218
Senast: Isabelle L
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.