superleriga hagar

Sv: superleriga hagar

Hos oss är det fruktansvärt i hagarna nu. Dom har en torr fläck och det är den grusade delen vid ligghallen. Så lösdriftshästarna har i alla fall torrt att stå på om om vill men annars är det fruktansvärt. Jag mår dåligt varje gång jag går igenom hagen. Tidigare år har det varit en relativt liten yta som varit lerig därav att vi valt att inte gör något åt det eftersom dom ändå har haft mycket torrt att gå på då. Men alltså i år är det, jag vet inte det går inte ens att beskriva.

Såhär ser det ut i stor del utav hagen...
dsc_0987_62194312.jpg

Sen är det en ganska stor hage så längst bort är det faktiskt okej men dom står aldrig där utan dom står ju bara på dom blöta ställerna!

Jag skulle aldrig spola benen på en lerig häst då det ofta leder i´till mera mugg.. Varför inte ta in hästen en timme tidigare och låta benen torka och borsta bort leran?? Min häst lider av svår mugg. Och jag spolar aldrig benen på henne nu och hon blir mycket bättre utav det. Jag borstar bort all lera och sen smörjer jag med barnängens babyolja. Och det funkar super. men bara för att det funkar på min häst behöver inte det funka på alla hästar.

shit vad hemskt. :crazy:

är glad att jag har så stora hagar, även om det är jätteblött med vattenpölar så blir det aldrig lerigt på det sättet.

Ja det är vidrigt faktiskt.
Har också stora vinterhagar men det är trångt vid gångarna samt att det är som en grop. Kul... Jag väntar på att det ska bli kallt så jag kan släppa dom i skogshagen också. Men här omkring är det hemskt, på stigar som inte brukar vara leriga ens på vintern står det typ 20 cm vatten.

Men det är väl inte för intet som dom brytit torv precis bakom min hage förr... Järnvägsrälsen går till och med igenom hagen.

Liknande trådar

S
Hästvård Min häst har haft mugg till och från hela sommaren. Hon har haft det tidigare somrar också, men det är extra mycket i år. Nu har hon...
Svar
19
· Visningar
1 353
Senast: Prince LineXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka