Träna hästen efter vaccinering!

Sv: Träna hästen efter vaccinering!

Som många skrev. detta är ju dock inte dagen efter vaccineringen utan 5dagar efter. Men som sagt så ska jag säga till tränaren att vi kanske ska ta det lite lugnare. Tack för alla svar! :)

Låter som ett bra beslut.

Sv: Träna hästen efter vaccinering!

Det är ju nästan en hel vecka mellan vaccinationen och träningen, jag hade tränat på och inte ens bemödat mig att säga ngt till tränare för jag hade antagligen inte ens haft det i tanken :p
Brukar skritta dagen efter en vaccination o sen köra som vanligt, kanske inget jättepass dag 2, men ett vanligt dressyrpass är inga problem. Kan hoppträna typ 3 dagar efter om det skulle vara så.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis...
2
Svar
39
· Visningar
2 073
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
870
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka