• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare emmaas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 942
E

emmaas

Min häst har en svullnad på höger framben som inte riktigt vill gå ner.. Någon som har tips på hur man får svullnader att gå ner? Tror ni back on track lindor hjälper?

Hoppas på svar! ;)

Sv: Svullnad

Jag tror att en veterinär kanske kunde hjälpa! eller möjligen en mer detaljerad beskrivning av vad som har hänt.

Det är det vi inte vet då det hände i hagen, så han har förmodligen vrickat sej..

Har haft hovslagarn ute så det var ingen hovböld iallafall!

En svullnad är ett mkt diffust begrepp. Är det ett ödem? En blodutgjutning? Är det senorna som är svullna? Eller är det en galla i en led? Är det ett överben?

Beroende på typ av svullnad och orsak ska hästen behandlas på olika sätt. Det är inte direkt en sådan fråga som man kan få svar på på ett hästforum med andra hästägare, utan du bör istället vända dig till en veterinär. Benet måste undersökas för att rätt diagnos ska kunna ställas.

Liknande trådar

Utrustning Mitt gammelsto får väldigt svullna bakben när hon står inne över natten. Jag lindar med vanliga stallbandage men skulle gärna ha något...
Svar
16
· Visningar
926
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Jag skall hålla mig kortfattad och tar gärna emot erfarenheter av er som har haft unga unghästar med svullnad. Mitt sex månader gamla... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 991
Senast: MayGrace
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 809
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
3 992

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka