Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård Tråkigt nog låstes förra tråden. Jag tycker det är super att ha en tråd att ventilera alla problem och funderingar man har som...
34 35 36
Svar
716
· Visningar
46 327
Senast: Gunnar
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp att stöta och blöta! Grannen köpte en B-ponny från Danmark i somras. Redan när hon kom var hon lite insjunken i...
Svar
6
· Visningar
1 211
Senast: Eastwick
·
Foder & Strö Har ni några tips om bra foder eller tillskott, örter som hjälper till att få upp hullet? Har har tex gått på 3kg hippo cool/dag +...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 568
Senast: noble art
·
Hästvård Hej! Ponnyn har gjort illa sig igen! hon var svullen i ena bakbenet och hade en lång reva. Hon är väldigt duktig på att göra illa...
Svar
3
· Visningar
758
Senast: Remix
·
Foder & Strö Vet inte om frågan hör hemma här (eller om den är för specificerad för att få vara på forumet alla..)men: Finns det helt korn att...
Svar
1
· Visningar
686
Foder & Strö Hur mycket hö/silage får era hästar till natten? Hur dags får dom detta?
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 822
Senast: Russin
·
Hästvård Hejsan. Jag skulle behöva skriva av mig lite och se vad ni säger.. Det är så att mitt vblsto på 9 år kan bita tag i saker ibland och...
Svar
14
· Visningar
1 320
Senast: Remix
·
L
Foder & Strö Just nu äter min häst fibergi, och även om han är en pigg häst så skulle jag önska mer power. ren havre går helt bort, bara man ger...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Centaur
·
Hästvård Jag har just insett att jag har absolut noll koll på storlekar på hästskor... :crazy: Kikade lite på en känd svensk...
Svar
13
· Visningar
16 989
Senast: Sonic76
·
Hästvård Måste bara dela med mig om detta. Upptäckte i Torsdags kväll att gubben har mugg och rätt så mycket. På Fredag morgon började jag...
2
Svar
38
· Visningar
8 032
Senast: JessicaM
·
A
Foder & Strö Har läst på massor av sidor att Matilda-havren är mycket "mildare" alltså att hästar kan bli lugnare på den än vanlig havre osv. Men de...
Svar
4
· Visningar
1 273
Senast: Atalantha
·
Hästvård Min medryttar häst har ofta en krånglig mage, ibland är den bra men oftast ganska lös och han kan under ca 2 timmar bajsa upp mot 10 ggr...
Svar
14
· Visningar
7 814
Senast: mackan
·
Hästvård Jaha, då har man varit på ATG med älskade hästen. Diagnosen visade mycket kraftiga pålagringar på höger bak. Förmodligen har det...
Svar
9
· Visningar
3 246
Senast: Lejonelle
·
M
  • Låst
Hästvård Har länge funderat på att skaffa barfotaboots till pållen, främst för att kunna brodda på vintern, och har kikat på bl.a. Easyboot epics...
Svar
4
· Visningar
1 107
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har jobbat i mànga olika stallar och med mycket olika typer av hástar i flera olika länder och vad som slàr mig är hur mycket...
Svar
10
· Visningar
2 131
Senast: angelaL
·
M
Hästvård Har kämpat för att få hästen frisk i mer än ett år och egentligen längre då det varit andra bekymmer som jag tror är kopplade till hans...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
10 675
Hästvård Jag har en unghäst på 7 mån. För snart 2 veckor sedan hitta jag henne i hagen med en liten hälta i v.bak. Tog upp henne och tittade...
Svar
12
· Visningar
1 293
Senast: Caress
·
Foder & Strö Hoppas någon kan hjälpa mig..... En bekant till mig har en häst som varit inne på kliniken pga av hälta(har väl egentligen inget med...
Svar
12
· Visningar
4 939
Senast: malumbub
·
Hästvård Vad tror ni detta sto kan ha drabbats av? Hon är 6 år och dräktig i 5 månaden. Det är hennes första föl. Hon har tidigare stått...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: Lindsen
·
Hästvård Någon som vet vart man köper såna saltstenar med örter eller vad det är, som ska vara bra för hästar med dåliga luftvägar? Vet en tjej...
Svar
13
· Visningar
1 939
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix