Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Hästvård Min häst är varmare i ena framhoven/benet, ungefär från kotan eller lite över. Och så ner på hoven. De andra tre hovarna är normala...
Svar
8
· Visningar
6 047
Senast: skuggi
·
Hästvård Våran 10åriga shettisvalack har sen ett ganska långt tag tillbaka haft diaree. Det syns ingenting på avföring i box/hage (ser normalt...
Svar
7
· Visningar
1 214
Hästvård Jag har fått reda på att ett stall som ägnar sig åt inridning av unghästar använder utrustning på ett sätt som gör att hästarna får sår...
Svar
19
· Visningar
1 896
Senast: Amk
·
Hästvård har ett nästan 18 årigt sto som är i hyfsat skick. rids mellan 5-6 dagar i veckan. hon har på senaste tiden börjat tappa ett ben här...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Qosack
·
Hästvård Det är nu tredje gången som mitt sto brunstar sen hon flyttade till stallet i mitten av oktober. Det känns som lite knasigt...
Svar
14
· Visningar
2 713
Senast: Ninnurur
·
Hästvård Kom inte på någon bättre rubrik... (Dessutom stavade jag den fel, såg jag nu...) Jag gjorde ett försök i somras och lämnade mitt...
Svar
2
· Visningar
806
Senast: TantEster
·
N
Hästvård Jag har ett halvblodssto som är 12 år som är klippt och nya pälsen har börjat växa ut igen, den ser risig och matt ut?? :confused: Nån...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Zephira
·
D
Hästvård Min 17-åriga D-ponny helt nyligen börjat hosta då och då när man travar och galopperar, dessutom fnyser hon upp en hel del snor, både...
Svar
6
· Visningar
917
Senast: norpan
·
Hästvård Efter drygt två månaders felsökning på min tre-åring på djursjukhus med röngen av vä fram vid två tillfällen utan resultat, mer än att...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: skuggi
·
L
Hästvård Varför reagerar ni hemmablinda svenskar så hysteriskt när ni hör ordet BUTTA?? Jag jobbar i ett internationellt tävlingsstall och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 257
·
A
Hästvård någon som har erfarenhet av det? possetivt och negativt? min häst är lite öm i länden och så har hon lite luftvägsproblem så...
Svar
5
· Visningar
1 558
Senast: jezzscar
·
Hästvård Är det möjligt att samla en tråd här med positiva och/eller negativa upplevelser om alternativa behandlingar? Är intresserad av...
Svar
3
· Visningar
1 251
·
M
Hästvård Min häst har efter en del sparkande i boxen blivit en aning ryggöm, speciellt efter nätter han sparkat mycket. Jag har varit i kontakt...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: Miloni
·
C
Hästvård Jag fick nys om Euro Vets idag, de utreder hältor med rullband som hästen får trava på, tycker det låter väldigt bra. Någon som har...
2
Svar
22
· Visningar
6 719
Senast: cutty
·
Hästvård Min passhäst har fått knölar över hela buken, främst på ryggen och sidorna. Han ömmar när man trycker på knölarna, dom är mjuka men ändå...
2
Svar
31
· Visningar
3 592
Senast: Atalantha
·
A
Hästvård Min 7åriga valack är nu halt igen för tredje gången på nästan ett år. Jag köpte honom i december förra året när han var 6år och då hade...
2
Svar
22
· Visningar
2 636
Senast: Breccia_
·
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: Vita_N_6520
·
M
Hästvård Fodrade som vanligt i morse och tänkte inte på att det var nåt speciellt...Sen vid utsläppsdags så låg min pålla ner, gulligt tänkte...
Svar
18
· Visningar
2 026
Senast: Flavor
·
Foder & Strö Vilken olja ska man ge om man vill lägga till lite mer fett i foderstaten? Majsolja? Linfröolja? Är det någon olja man ska passa sig för?
Svar
9
· Visningar
1 286
Senast: cowgirl73
·
Hästvård Om vi tar tva lika stora ponnyer/ hastar, hur skiljer sig skelettet mellan dem? Har tex en liten arab och kraftig ponny lika kraftigt...
Svar
12
· Visningar
1 080
Senast: Mitrolle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka