Annorlunda hältutredning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Cecely
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 6 724
Sv: Annorlunda hältutredning

Länken är från 2005.

Även jag har flera gånger varit där. Hos mig finns förtroendet kvar ;)

EX Arab behandlad för kotledsinflammation på djursjukhus. Blev en bra. Bytte vet och åkte till eurovets. Där konstaterades knäledsinflammation ena bak och diagonalt boghälta. Behandlades och blev bra. Det har nu gått 7 år utan någon hälta igen.

Fullblod som ej gick rent. Åkte till Eurovets. Behandlade båda bakknäna 2 gånger. Blev ej bra. Åkte till djursjukhus, där konstaterades kissing spines och hästen togs bort.

Kontenta: Veterinärer är som oss alla, ej några övermänniskor som har rätt alltid. Jag tycker att det är bra att det finns alternativ till "traditionell" hästutredning!

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
510
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
11
· Visningar
1 146
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
790
Senast: tara
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 244
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Bruksprovet 2025