Annorlunda hältutredning

Sv: Annorlunda hältutredning

Länken är från 2005.

Även jag har flera gånger varit där. Hos mig finns förtroendet kvar ;)

EX Arab behandlad för kotledsinflammation på djursjukhus. Blev en bra. Bytte vet och åkte till eurovets. Där konstaterades knäledsinflammation ena bak och diagonalt boghälta. Behandlades och blev bra. Det har nu gått 7 år utan någon hälta igen.

Fullblod som ej gick rent. Åkte till Eurovets. Behandlade båda bakknäna 2 gånger. Blev ej bra. Åkte till djursjukhus, där konstaterades kissing spines och hästen togs bort.

Kontenta: Veterinärer är som oss alla, ej några övermänniskor som har rätt alltid. Jag tycker att det är bra att det finns alternativ till "traditionell" hästutredning!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
448
Senast: MiniLi
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Windy
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka