Halt igen..

Sv: Halt igen..

Är det en slump att en av dessa hästar gick sönder 3 månader efter påbörjad inridning? Två långa vistelser på djursjukhus, maxbelopp på veterinärvård p g a operationer och konvalcens i 6 månader. Tror inte det...

Jag tror att väldigt många gånger så beror detta på dålig uppfödning. Folk begriper sällan hur viktigt det är att föl och unghästar får den näringen de behöver för att bygga starka leder och skelett. Man tror att det räcker med fri tillgång på grovfoder men faktum är att det sällan täcker de stora proteinbehov som unghästar har. Hästen har fin päls och gott hull och då tror man att han har det han behöver. Att hästen sedan inte håller för träning och ridning är något som folk kanske inte sätter isamband med att han inte är optimalt uppväxt.

Absolut!:bow:

Problemet är ju att iaf det största f-bolaget inte ersätter så längre, iaf inte låga hältor så vet. försöker ju hålla kostnaderna nere så länge som möjligt. Bara en till infallsvinkel...

Liknande trådar

Hästvård Min häst visade sig vara oren i traven förra tisdagen för en vecka sedan. Dagen efter var hon halt. Lät henne vila, och var i kontakt...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: Freazer
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Sirap
·
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 709
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II