Det här med fång..

Sv: Det här med fång..

Har inte heller haft foderorsakad fång på en enda. Trots ett gäng feta ridskoleponnyer som inte betades in enligt konstens alla regler och fick för mycket kraftfoder under terminerna (INTE jag som ville ha det så). :crazy:

Sv: Det här med fång..

Det låter mkt vettigt, men klarade de sig på vad skogen hade att erbjuda? fick de inget annat? stod de ute dygnet runt?
lite sly måste väl funnits i hagen?

Skogsområdet var på ca 30 ha. I skogen fanns ca 12 beten eller åkrar instänslade från skogen.
Till åkrar o beten fanns små traktorvägar.
Hästarna fick beta vid vägarna och på anda sidan betesstaketet.

Liknande trådar

Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
403
Senast: Malva1978
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 148
Senast: Ceta
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 521

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCX
  • Bojkott av butiker
  • Ändrade köpvanor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix