lervälling och hovvård

Sv: lervälling och hovvård

:) vi har dessutom en fantastisk dränering i marken naturligt pga den ligger på nån slags grusgrejs (bra förklaring..)

Men helt klart gör en bra hage skillnad. Mitt fullblod har gått med snösulor i typ fyra veckor utan minsta problem trots att idag är andra dagen det är kallt under denna perioden. Vi har inga hovproblem och heller inte mugg och grejer. Så bra hage är bättre än alla andra tips ihop säger jag.

Det är nog få förunnat att ha en så pass bra hage. Det är nog inte så väldigt många ställen som har sån tur, det skulle väl vara grusade hagar som är ett alternativ, men det är ju inte så kul..

Det är väl typ något gammalt sandtag? Det ser ju ut så på de flesta ställen längs den vägen. Tänker iaf vad fina hagarna är varje gång jag åker förbi. Sen tittar jag på Prinsessan och inser att hon nog fan hittat lera ändå... ;)

hellre grushage än lera säger jag..

breccia, ja det är nåt med sandtagen..
haha nä hon är en äkta skitgris!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 743
Senast: tuaphua
·
Hästvård Jag är inne på att byta stall till min häst pga hagarna. De är dränerade men det är ändå lera nästan till knäna, magen ballar ur totalt...
2
Svar
27
· Visningar
2 370
Senast: Emine
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 691
Senast: skuggi
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 948
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård