Byta stall, vad fråga?

Men hjälp, varför har man såna regler?
Visst om det är ridskola och hästarna har behov av att slippa spring i stallet, men privatstall?
Förmodligen för att stallägaren inte vill ha spring runt sitt hus/gård sena kvällar.

Här var det varken en ridskola eller stall i anslutning till bostadshus. Anledningen som gavs var att klockan 20 skulle hästarna sova, så då skulle det vara tyst och släckt i stallet.

Förmodligen för att stallägaren inte vill ha spring runt sitt hus/gård sena kvällar.
Här var det ingen som bodde i närheten utan ett kollektivstall där kvällsfodringen skedde klockan 20 och sen fick inga hästar störas-supertrist jag red dock efter denna tid iaf då jag ofta tog på mig kvällsfodringen för att få slippa stressa och få vara ensam i lugn och ro.

Vi kollade på andra stallet idag, kommer dock inte att flytta in där. Liiiten grushage, med 6 hästar i. Min ranglägst. Skaderisken känns enorm, i synnerhet när hästarna kommer att vara broddade i vinter.

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 460
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 293
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Behöver egentligen bara skriva av mig lite... Att det ska vara så svårt att hitta rätt stall som inhyrning. Skriver ”rätt”, för många...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
11 687
Senast: svea
·
Hästvård Hej! Det här är min första tråd då jag undrar om vad ni tycker att jag ska göra. Skulle ni ha bytt stall eller inte? Vet att jag...
Svar
12
· Visningar
1 692

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka