Bakskor? Jag = dålig hästägare?

Sv: Bakskor? Jag = dålig hästägare?

Vilket kul stall du står i:crazy:
Förstår att du ska flytta!

Skit i vad dom i stallet säger, dom verkar inte ha alla hästar hemma...
Det är din häst och du gör precis som du vill med denna.

Stå över dom.

Mvh J.

Sv: Bakskor? Jag = dålig hästägare?

Knapplån

Jag stod också i ett stall där man inte får ha bakskor. De hävdar att alla hästar kan "lära" sig att gå utan bakskor och vill ha det så pga skaderisken. Det gick bra till en början, tills min häst slet ner sina stackars hovar och slutade vilja gå på grusvägar, gick med rejält undertramp etc. När man kollade på de andra hästarna i stallet så tyckte jag att de flesta hästarna i det stallet också gjorde så. Jag bytte stall, skodde honom runt om, och fick en helt ny häst. Världens finaste skritt, vartän han går! Han fick dock rejäl träningsvärk i ryggen i början då han tydligen tappat en hel del muskler där medan han gått oskodd. Känner mig som världens sämsta matte att jag lät honom gå utan skor i flera månader, men det kommer aldrig mer hända!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 763
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 099
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har fastnat i en mentalt utmattande cirkel med hästen. Lång historia väldigt kort: Efter en omfattande sårskada för ca tre år...
Svar
14
· Visningar
1 344
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 728
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30