Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Foder & Strö Japp, vilken torrsubstansgrad (eller vad man nu säger) är optimalt för en hosthäst? Min häst har antagligen fått allergi av hösilaget...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Då ska pålle få nya skor och tänkte lägga på sulor för ev snö (Om det nu kommer någon) Så vad ska man välja för sulor?? De vanliga...
Svar
13
· Visningar
1 822
Senast: Mitrolle
·
S
Hästvård Jag har planerat att anlägga en torvbädd och har läst många intressanta och bra trådar om detta, så min fråga gäller något annat. ;)...
Svar
4
· Visningar
1 130
W
Hästvård Har våra hästar haft till och från under ett par veckor. Det har inte skett något foderbyte. Vad kan det bero på? Finns något...
Svar
14
· Visningar
1 718
Senast: MiaMaria
·
A
Hästvård Min häst är väldigt dammkänslig. Just nu står han på halm och får vanligt hö. Det funkar inte alls eftersom han hostar massor pga det...
Svar
6
· Visningar
982
Senast: poniihest
·
Foder & Strö En snabb fråga!Eller två:D Skillnaden mellan lucern hackat strå och lucern i pelleterad form? Vad är att föredra? Prisskillnad...
2
Svar
25
· Visningar
2 743
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Har en kvot på mitt grovfoder på endast 3,8 katastrof :eek: Massor med mj och pytte med protein. Hur jag än räknar så får min pålle för...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: ameo
·
Foder & Strö jaa som rubriken lyder - hur får man upp en häst i vikt? Är det bara mera grovfoder som gäller eller är det något annat man kan ge...
Svar
9
· Visningar
1 154
Senast: TinyWiny
·
T
Hästvård Hoppas detta inlägg hamnat rätt annars är det bara att flytta det. Jag har sökt lite bland trådarna men inte lyckats hitta de svar...
Svar
5
· Visningar
894
Senast: TheBlackOne
·
T
Hästvård Mitt femåriga sto har hostat och snorat i ca 2½ v nu. Har ej haft feber och hon har varit väldigt pigg hela tiden. Hon börjar bli bättre...
Svar
1
· Visningar
585
Senast: Trula_Sandra
·
Hästvård Nästa gång hästen ska skos så blir det bara skor på framtassarna och verkning på baktassarna. Han har bra hovkvalité, men jag vill inte...
Svar
16
· Visningar
2 269
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Min stackars islandsvalack har ådragit sig en senskada. Den yttre böjsenan "ser inte så rolig ur". :cry: Ultraljudet talade sitt tydliga...
2
Svar
22
· Visningar
3 081
Senast: chilla
·
C
Hästvård Unghästen (2,5 år) har fått konstiga utslag på högersidan av kroppen. Aldrig varit med om sådana innan.. Verkar inte göra ont...
Svar
13
· Visningar
1 352
Senast: aprillan
·
Foder & Strö För några år sedan var det någon som skrev här om någon (hästkarl på island ??) som ökade proteinmängden tills hästarna började svettas...
2
Svar
26
· Visningar
7 635
Senast: älgen
·
Hästvård Vad är skillnaden mellan en Equiterapeut och en hästfysioterapeut? :)
Svar
1
· Visningar
671
Senast: remmis
·
M
  • Låst
Hästvård Min ponny fick fång tidigt i sommras och vart behandlad i tio dagar på butta. Efter de har vi vart på ATG två gånger och röngat...
2
Svar
20
· Visningar
2 301
Senast: Boj
·
Hästvård Han hade tecken på hovbroskförbening båda fram. Veterinären sa att han inte bör tävla och kan utan prob vara promenadhäst + lite hobby...
2
Svar
37
· Visningar
4 915
Senast: Breccia_
·
Hästvård Flytta gärna denna tråd om den ligger fel :) Köpte min nya häst i februari-09. Hon veterinärbesiktades på klinik, veterinären blev...
Svar
10
· Visningar
2 128
Senast: Mariona
·
M
Hästvård Våran familj har börjat fundera på att skaffa en familjehäst. Och då är frågan: Vad ligger kostnaderna för hovis och veterinär på? Mera...
Svar
5
· Visningar
957
Senast: Manda-Lotta
·
Foder & Strö Vad är det för fel då? Jag har inte velat ge detta, för oavsett vad det är så borde det väl inte lukta så? Jag har gjort en egen...
Svar
15
· Visningar
5 066
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30