Sv: Släpar bakben
Hej allihop och tack för ert engagemang!
UPPDATERING: Veterinär kontaktad (oerhört erfaren veterinär som bland annat tjänstgjort som banveterinär på travet där han var avskydd eftersom han är så noggrann). Han talade om scolios (som jag förstod det en sammanväxning av diskar i ryggraden). I förstaläget ska hästen stå på Fenylbutazon (inflammationshämmande och smärtstillande). Tycks det förbättra situationen utgås från det i fortsatt diagnostisering.
Dock blev jag en smula... rädd när veterinären menade att det kan komma att bli så att hästen får stå på Fenylbutazon fortsättningsvis. Jag har ännu inte hämtat ut medicinen utan istället kontaktat en gudabenådad kiropraktor. Denna har tydligen ställt otaliga diagnoser, varpå hästägarna kontaktat veterinär som efter undersökning bekräftat kiropraktorns diagnos.
Veterinären misstänker bekymmer i ryggen (ev. scolios) och vill som de flesta läkare/veterinärer ordinera medicin. Utan tveksamheter vill jag först låta kiropraktorn undersöka hästen.
[and for the record: jag skulle gärna vilja ta in hästen på klinik för stor utredning med allehanda utrustning och därefter rada upp equiterapeuter, djurkommunikatörer, sjukgymnaster, laserterapeuter, massörer och healare men rent ekonomiskt vore det förödande, inte minst med tanke på att gammelgubben ifråga är oförsäkrad och heller inte min]
Säkert är åtminstone några av er intresserade av att höra var denna historia slutar. Jag återkommer!
/J