Hästmat på ÖB

Sv: Hästmat på ÖB

Kikade på fodersäckarna i helgen, men fick inte ut ngt vettigt av den lilla etiketten på. Tordes inte köpa:(

Dumt att klanka ner på ÖB. Deras sortiment kommer från spot-marknaden och köps in partivis, därav priset.

Lovade juh lite mer info om muslin,här kommer innehållet.
25% Korn
25% Lucern
10% Havre
5% Vetekli
3% Majs
1% Lin
0,90% Sojaolja
0,6% Sockerrör melass

Kollade även på säcken när den köptes och min är hållbar tills December.

Nu måste ju jag oxå till Öb nån dag och kolla :) vart nyyfiken :D

25% Korn
25% Lucern
10% Havre
5% Vetekli
3% Majs
1% Lin
0,90% Sojaolja
0,6% Sockerrör melass

vad kostar den? hur många kilo? vad heter märket?
Jag blev ju jättenyfiken nu ju

Synd att det var havre i. :(
Behöver havrefritt till min lilla madame.

ja betalar åxå 59 för en burk å den är verkligen superbra sen ja börja andvända den har hovsprickorna minskat rejält å grabben har fått super bra hovkvalite!!!

Synd att det var havre i. :(
Behöver havrefritt till min lilla madame.

Du kan kolla på Obs stormarknad de har Hippo foder som faktiskt är riktigt bra priser på.

De har också havrefritt som du önskar, om jag inte minns fel kostar det ca 130 kr för en 25 kg säck, om jag inte minns det också fel.:angel:

Bra är ju också att man kan dra COOP:s kort och få rabatt när du handlat för en viss summa, men det går ju fort när det gäller sådant foder. De har ett ganska stor sortiment och faktiskt riktigt bra priser på mkt inom hästeriet. Bl a fina täcken.

Du kan kolla på Obs stormarknad de har Hippo foder som faktiskt är riktigt bra priser på.

De har också havrefritt som du önskar, om jag inte minns fel kostar det ca 130 kr för en 25 kg säck, om jag inte minns det också fel.:angel:

Bra är ju också att man kan dra COOP:s kort och få rabatt när du handlat för en viss summa, men det går ju fort när det gäller sådant foder. De har ett ganska stor sortiment och faktiskt riktigt bra priser på mkt inom hästeriet. Bl a fina täcken.

Det ska jag definitivt göra! Tack för tipset. :D

*kl*

Var och kollade på Ö&B i Märsta idag, inget foder...

Men är det så mkt havre i är det ändå inget jag kan köpa till min pålla.

Köpte dock pelleterat biotin för 59kr :)

Äsch finns ju inga OBS häromkring längre. Allt är Coop, och där hittade jag minsann inget. :(

Sorry!!:( Det var faktiskt riktigt praktiskt att kombinera matinköp och foderinköp, till och med stängsel om man är lite "desperat".

25% Korn
25% Lucern
10% Havre
5% Vetekli
3% Majs
1% Lin
0,90% Sojaolja
0,6% Sockerrör melass

Men det är ju bara 70% av innehållet-vad är resten?

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård