Hästmat på ÖB

Sv: Hästmat på ÖB

Är inte så insatt i olika fabrikat av musli men den sort som jag fodrar med finns hållbarhetsdatum på och jag vill minnas att det är 3 månaders garanterad hållbarhet. Kan kanske vara värt att kolla om det är kort hållbarhet så det är därför de säljer billigare.

Har för mig att dte jag köpte idag gick ut i DEC

Jag skulle aldrig köpa något ätbart till hästen på ÖB :o

När man såg hur dålig kvalité det var på fleecetäckena, så vill jag inte veta hur fodret kan vara.

knapplån

va också o kikade på innehållet på fodersäckarna idag.
både "vitaminpellets" och muslin.
jag kommer nog prova som extra godisfoder...:)
(jag har då aldrig blivit dålig av öb:s mat iaf...)

dom innehöll biotin också..muslin hade även lite melass, lite majs osv.

Müsli utan Havre i praktiskt pocketformat.

Är 10kg fickformat nu? :rofl: Kan ju se folk springa med det i fickorna..

uhm..Off topic btw..

kl

jag tyckte det var ganska "dyrt" för att komma från ÖB. :S
jag betalar 105kr för 20kg?(25kg?)(minns inte ens hur mkt det var i åsen ;D ) salsa musli .basmix. :d

Jag skulle aldrig köpa något ätbart till hästen på ÖB :o

När man såg hur dålig kvalité det var på fleecetäckena, så vill jag inte veta hur fodret kan vara.

Jag var på ÖB häromdan..Skulle inte köpa något foder där utan var bara mest nyfiken o skulle kolla.
Upptäckte att fodret redan gammalt o personalen visste inte om det...! Så kolla noga datum OM ni tänkt köpa där.. Tror inte personalen är så värst hästkunnig kanske.. :angel:

På tal om täcket... Har du bara köpt ett där? Gick det sönder fort eller?

Jag var på ÖB häromdan..Skulle inte köpa något foder där utan var bara mest nyfiken o skulle kolla.
Upptäckte att fodret redan gammalt o personalen visste inte om det...! Så kolla noga datum OM ni tänkt köpa där.. Tror inte personalen är så värst hästkunnig kanske.. :angel:

Jag har 2 st fleece från ÖB som är super!!

Tror ju kanske inte att hästkunnighet har med ett hållbarhetsdatum att göra....

Nej, jag köpte det inte ens. Kollade på det på affären, skulle öppna och stänga "knäppet" fram (bara den idiotiska idén att ha ett sånt spänne fram säger ju sig självt) och den gick sönder. :p

Jag skulle nog aldrig köpa något till min häst.. Det är ju bara "B" produkter på ÖB och min häst ska ha det bästa :D

ÖB biotin fick mina också mkt av innan, har dock ej köpt sista tiden, men jag ska göra det igen...

Jag har köpt täcke från Ö&B det blå/ljusblåa, till en fölis förra året, och det har han nu som 1 åring. Det är helt, bra passform, håller vätan ute mm. Är absolut värt pengarna!!

Varför klanka ned på Ö&B???? Förstår inte detta, man kan ju då unna sin häst fler täcken att byta med, transport, ute svett t ex utan att det gräver hål i plånboken. Eller som jag tycker att det är bara slöseri med att slänga ut pengar på täcken som ändå går sönder. Alla säger ju att det är bättre att täcket går sönder än hästen. Då kan man utan några större bekymmer gå och köpa ett täcke som faktiskt är riktigt bra.

Allt enl egen erfarenhet, jag har dock 13 hästar.

små pellets :-) kommer ej ihåg priset just nu

Har också haft biotinet därifrån, fungerade super. Tror en burk kostade runt 100kr. Skulle inte vara skeptisk till att köpa fodret om datumet är ok och det finne en innehålls deklaration.

Har också haft biotinet därifrån, fungerade super. Tror en burk kostade runt 100kr. Skulle inte vara skeptisk till att köpa fodret om datumet är ok och det finne en innehålls deklaration.

Oj ! vad billigt! :) Hoppas bara det funkar på mina hästar så är jag några tusen kr rikare om året :):d

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?