Hästmat på ÖB

Sv: Hästmat på ÖB

Du kan kolla på Obs stormarknad de har Hippo foder som faktiskt är riktigt bra priser på.

De har också havrefritt som du önskar, om jag inte minns fel kostar det ca 130 kr för en 25 kg säck, om jag inte minns det också fel.:angel:

Bra är ju också att man kan dra COOP:s kort och få rabatt när du handlat för en viss summa, men det går ju fort när det gäller sådant foder. De har ett ganska stor sortiment och faktiskt riktigt bra priser på mkt inom hästeriet. Bl a fina täcken.

Är det sant? :eek:
Undrar om de har det på Coop i Kållered?
Dom hetter ju OBS! förut!

Lovade juh lite mer info om muslin,här kommer innehållet.
25% Korn
25% Lucern
10% Havre
5% Vetekli
3% Majs
1% Lin
0,90% Sojaolja
0,6% Sockerrör melass

Kollade även på säcken när den köptes och min är hållbar tills December.

Jag har aldrig hört talas om lin i hästfoder (annat än linfrökaka eller linfröolja). I vilken form är den (olja eller kaka), det kan väl inte bara vara själva växten?

lite OT men är det bruna schabraket i reklanbladet fint, nån som har varit och klämt?

Jag var på ÖB häromdan..Skulle inte köpa något foder där utan var bara mest nyfiken o skulle kolla.
Upptäckte att fodret redan gammalt o personalen visste inte om det...! Så kolla noga datum OM ni tänkt köpa där.. Tror inte personalen är så värst hästkunnig kanske.. :angel:

På tal om täcket... Har du bara köpt ett där? Gick det sönder fort eller?

hästkunnig, nää....inte om man säljer Switch för 35 kr.!

Köpa hästmat på ÖB?!
Aldrig köper inte mat till mej själv där så varför skulle jag köpa till hästen?!
Sen skulle jag aldrig mata mina kusar med något annat än svensktillverkat foder.
Vet ni att hållbarheten på muslifoder är 3 månader?

Varför klanka ned på Ö&B???? Förstår inte detta, man kan ju då unna sin häst fler täcken att byta med, transport, ute svett t ex utan att det gräver hål i plånboken. Eller som jag tycker att det är bara slöseri med att slänga ut pengar på täcken som ändå går sönder. Alla säger ju att det är bättre att täcket går sönder än hästen. Då kan man utan några större bekymmer gå och köpa ett täcke som faktiskt är riktigt bra.

Jag har inte klankat ner på ÖB...! Jag bara konstaterade att JAG inte skulle köpa foder där av flera anledningar. (okunnig personal, gammalt foder, för långt för mig att åka för att köpa det osv osv).
Angående täcket som jag frågade om så var jag bara nyfiken. Har själv köpt det täcket som du beskriver. (gissar på att det är samma iaf) Och jag har endast provat det men är än så länge nöjd med det. Väldigt fin passform för min kille !

DET ska jag oxå :idea:

Det var ju precis samma som Eggersmann har, tyvärr har jag ingen innehållsförteckning kvar...ska kolla runt o se om jag hittart. Om det är samma då är det :devil:ligt mycket billigare. Eggersmanns biotin har varit mycket bra på en av mina gamla hästar...:cool:

*KL*

Vet iaf att ÖB i Borås inte hade nån hästmat när jag var in av ren nyfikenhet igår

puffar upp tråden lite. Någon skrev något om vitamin pellets, vad va det för mgt o kosta hur mkt?

Har ni sett de?? Jag köpte muslin där ifrån idag,ska strax ut o ta in pållarna o ge dom det nya fodret.. se vad dom säger om det..

unghästen i stallet går på det ( inte min häst) Fast hon går på pelletsen.

SKulle själv aldrig ge det. då jag tycker att foder till hästen är en sådan viktig del.

Lägger heller lite mera pengar på fodret och får ett kännt eller vad amn ska säga.

Tycker ÖB pelletsen ser lite mystisk ut

tycker det känns lite osäkert att köpa mat på ÖB. Den ser tup ut som den är glasserad ut. glänser som guld typ haha.

Senast ändrad av en moderator:

KL
Nu har detta hästfoder landat på "mitt" ÖB också. De hade bara pelletsen för 125:- /25kg.
På ettiketten lät det som ett utmärkt foder för bla fånghästar o hästar med hovproblem. MEN det innehöll ju 44% havre, 22% korn och 17 (tror jag?)% kli.
Ni som använder detta foder, vad tycker ni nu om ni haft det i några månader?
// Linda

sedan flera månader tillbaka köper jag nästan enbart musli eller pellets från Ö&B...detta då hästarna har alla gillat det skarpt. Den ena va tunn när hon köptes o har gått upp i vikt...o har under tiden ätit bla detta.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
757
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård