Sv: Var bajsar era hästar?
Visst och det gör sig ju i en handvändning.
Jag frågar åter.
Tycker du att jag ska gå ut och skjuta hästarna så länge?
Nu när det inte går att sälja p.g.a. konjunkturen.
Jag vet allt det där men måste ändå prioritera.
Varför lägger inte du ner när du inte har råd att grusa upp en bra och gräsfri yta åt din häst?
Har man inte råd så skall man inte ha - enligt din egen devis.
För att jag kan lösa gräsdelen ändå. Med munkorg och att korta av utetiden lite, tätare kollar osv. På samma sätt som jag menar att du kan endera lösa bajsproblemet med större hage, grusa befintlig eller mocka befintlig. Större kan du inte då den inte håller heller och/eller det blir för mycket gräs. Alltså faller de alternativet bort. Kvar är att grusa, vilket innebär lägga ut pengar, eller mocka vilket innebär arbetsinsats.
Om jag skulle tycka att 'nej jag har inte tid/lust/ork att hålla på med munkorg och hålla på och fixa, och inte råd att grusa, han får gå och äta frostgräs ohejdad', ja då borde jag definitivt lägga ner och börja knyppla. Men sålänge man på något (helst vettigt) vis ser till att t ex det att man inte har/tar sig råd att grusa inte går ut över djuren, så behöver man ju inte lägga ner.
Skulle Lillen få fång/fara illa av det lilla gräs han får i sig med de insatser jag kan lägga ner, ja då får jag endera se till att få fram pengar till grus, eller så får jag ta bort honom härifrån. Sen om det är genom låna ut på foder, sälja till patetiskt lågt pris eller avliva det är en annan sak. Men där måste man ju då ta sig råd eller ta bort hästen härifrån.
Men just nu tycker du att du har varken råd, lust eller ork att förändra, och då är det ju bara kvar att ställa om rörelsen. Lägga ner är din översättning.
Sen om det går ut över hästarna eller ej med dina bajsiga hagar är mycket svårt att avgöra rent objektivt via nätet. Men då du själv ser det som ett problem och inte bra borde du ju vilja göra vad du kan för att ändra sas? Det står dock klart att du tycker det är okej som det är, och då är liksom diskussionen död, och kan få vila i julefrid. Äve om du verkar vlja driva diskussionen några varv till så känns det som om underlaget är uttömt.