Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Vad beror det på att en häst får undertemp (under 37). Är hästen alltid riktigt sjuk om den får det? Finns det något samband med...
Svar
1
· Visningar
6 154
Senast: TantEster
·
S
Hästvård Tidigare skrev jag i en tråd om hur min häst blev "ordinerad" bakskor, och hur bla stallägaren blev skitförbannad för att jag tog...
Svar
15
· Visningar
1 956
Hästvård Hej! Har den lite flock med islandshästar som går på lösdrift, varav 2 är föl. Det ena fölet har alltid haft väldigt mycket päls, och...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Gullregn
·
Hästvård Jag överväger att köpa en häst från ett försäljningsstall jag ridit hästar för en kortare tid. Hästen i fråga är 6 år och har blivit...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: Angel
·
Hästvård Är det farligt för hästarna att äta betfor som är fruset??
Svar
2
· Visningar
795
Senast: pinky
·
V
Hästvård Mitt sto är på 237 dygn idag. Igår hittade jag ett litet ca 1 cm tjockt ödem på magen brevid hennes navel. Va först rädd för navelbrock...
Svar
2
· Visningar
1 234
Senast: Viper
·
Hästvård Större delen av Sverige har ju mer eller mindre kallt nu. Och många som normalt inte täckar slänger på ett täcke när kvicksilvret närmar...
2
Svar
25
· Visningar
2 516
Hästvård Köpte 2007 en 9 månader gammal korsningshingst vbl/nordsvensk som var grovt vanvårdad. Fick ingen mat (mer än mjölk från mamma och sen...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Jag har ca 100 rundbalar med hö som blivit förstört pga luftfuktigheten i höst. Balarna är fläckvis dåliga, mer eller mindre. Visa är...
Svar
5
· Visningar
1 412
Senast: Inka-90
·
Hästvård Nu är det tredje gången på mindre än ett år där jag hör utomstående och oberoende av varandra mycket hästkunnigt folk som säger att min...
2
Svar
36
· Visningar
5 775
Senast: Elina8
·
I
Foder & Strö Hejsan på er! Nu har jag suttit och pusslat med den där jämrans foderstaten flera dagar. Problemet är att jag har ett hö med dåligt...
Svar
10
· Visningar
1 156
Senast: kenneth
·
Hästvård Nu blev min häst skodd efter ett par veckor sedan, och jag valde då att sätta på snösulor, samt sätta i "gummipluppar" i hålen (4 hål...
2
Svar
21
· Visningar
1 968
Senast: kol
·
P
Hästvård MEDGÅNG: Vi letar trygg familjehäst och har nu haft en 20-årig nordsvensk på prov ett par månader. Han ser ut som en 11-åring med...
2
Svar
28
· Visningar
7 130
Senast: ellie88
·
Hästvård Min häst har Bot stallbandagen med neopren inne på natten. Det blir ju riktigt varmt under dessa så att hästen blir lite svettig om...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: moon
·
Hästvård Är bara nyfiken på hur ni ser på travsporten. Lite skeptisk till det hela, ibland undrar man varför och hur det ens får förekomma, ser...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
13 765
Senast: Nominous
·
  • Låst
Hästvård Jag har fått kritik för att mina hästar bajsar för nära utfodringsplatserna. Det skall visst vara ett tecken på att hästarnas naturliga...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
21 263
Senast: Boj
·
Hästvård har i år klippt min häst för första gången, då hon blir som en mammut på vintern. har ett 300g stalltäcke på inne, ute får antingen...
Svar
9
· Visningar
1 460
Senast: vinkelina
·
Hästvård Köpte en häst i slutet av september, desvärre hade han ringorm med sig:( Dessutom visade det sig att han var riktigt otrevlig att...
Svar
9
· Visningar
3 035
Senast: NilaD
·
Hästvård brukar ni tvätta i stoets slida och området omkring där på era ston? för det brukar man göra framför allt om de ska betäckats. man...
2
Svar
31
· Visningar
5 418
Senast: Saima
·
Foder & Strö Har ni sett de?? Jag köpte muslin där ifrån idag,ska strax ut o ta in pållarna o ge dom det nya fodret.. se vad dom säger om det..
3 4 5
Svar
96
· Visningar
19 732
Senast: Cinora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård