Sommarexem-linfröolja

Sv: Sommarexem-linfröolja

Var får man tag i linklipellets? Och vad kostar den?

Sv: Sommarexem-linfröolja

Jag har gett ca ½-1 dl olja/dag året om i flera år till min eksemhäst. Funkar tydligen väldigt bra för hon är så gott som symptomfri numera. Jag gör som Boj, ökar och minskar mängden allt efter som symptomen märks.
Jag ger även min andra häst oljan i förebyggande syfte. Islandsimport och mycket känslig mot insekter, men ännu eksemfri.
Jag har precis köpt en ny islandshäst. Troligen har hon eksem, så jag började omgående med oljan till henne också.
På våren innan knotten kommer så ger jag även Probimin och fortsätter med det hela "knottsäsongen". Kombinationen linfröolja/Probimin är för min eksemhäst livskvalitet.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: Mirre
·
Hundhälsa Min labradortik är i sitt esse av skendräktighet och har det lite jobbigt. Så ös på med era tips och idéer om hur man kan underlätta för...
2
Svar
23
· Visningar
1 188
Senast: hollypolly
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: Sirap
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
586
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka