Sommarexem-linfröolja

Sv: Sommarexem-linfröolja

Var får man tag i linklipellets? Och vad kostar den?

Sv: Sommarexem-linfröolja

Jag har gett ca ½-1 dl olja/dag året om i flera år till min eksemhäst. Funkar tydligen väldigt bra för hon är så gott som symptomfri numera. Jag gör som Boj, ökar och minskar mängden allt efter som symptomen märks.
Jag ger även min andra häst oljan i förebyggande syfte. Islandsimport och mycket känslig mot insekter, men ännu eksemfri.
Jag har precis köpt en ny islandshäst. Troligen har hon eksem, så jag började omgående med oljan till henne också.
På våren innan knotten kommer så ger jag även Probimin och fortsätter med det hela "knottsäsongen". Kombinationen linfröolja/Probimin är för min eksemhäst livskvalitet.

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
925
Senast: skogaliten
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
724
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
672
Senast: Alexandra_W
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag har stopp i båda öronen och får inte bort det. Hör knappt någonting och jag börjar universitet i morgon! Vad gör jag? Har...
Svar
5
· Visningar
646
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hönstråden II