• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare metropxx
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 815
M

metropxx

Blev lite orolig, var nyss hos min häst.

Dels så åt han inte upp sin kraft han fick efter ridning, gav hö och det var inte heller vidare intressant, han tog några tuggor, men det var allt.

"bajsade" två gånger, då var det pytte pytte lite rinnande grönaktigt.

Hade ridit så han var ju svettig av det.

När jag tog ut honom i hagen så hade han bajsat två runda kulor.
han hade då iaf ätit det sista av kraften som är ganska lite, bara 5 dl fibergi, 3 dl havre och 3 äpplen delade.

hande ni varit oroliga, kan det vara kolik?

Sv: Kolik??

Hej

Hur verkar din häst i övrigt? Är han tröttare än vanligt eller verkar mer stressad än vanligt?
Jag hade tagit en temp och observerat honom lite. Man märker ju oftast om ens häst inte verkar vara sitt vanliga jag. Det behöver absolut inte vara så att han har någon kolik men det är ju bättre att vara på den säkra sidan. Jag vet hur det är, man blir orolig.
Lycka till!

Sv: Kolik??

tyckte han var sitt normala jag, men han är ganska känslig och kan vara nervös av sig.

han ville dock ej stå stilla när jag skulle sadla, men sa inte imot när jag spände sadelgjorden.
Sen vägrade han att gå in i stallet, vilket inte är till det normala.

Men om en halvtimme är det kvällsfodring i stallet, de ska höra av sig om det värkar vara något.

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Kristall10
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 225
Senast: Ceta
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 008
Senast: emma-vsm
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
36 092
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Hönstråden II