Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Hur mycket bör en häst som står inne ca: 10 timmar under natten bajsa? Han får ca: 4kg hö i boxen som han mumsar i sig under natten och...
Svar
17
· Visningar
6 750
Senast: Waern
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite hjälp med tips och så i mina foder tider här för vi är oense i familjen här om kvällsfodringen. Såhär gör vi...
2
Svar
22
· Visningar
2 259
Senast: Lancet
·
M
Hästvård Blev lite orolig, var nyss hos min häst. Dels så åt han inte upp sin kraft han fick efter ridning, gav hö och det var inte heller...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: metropxx
·
Hästvård Min häst har en öm punkt på ryggen och jag har tänkt skaffa ett BoT täcke till honom, men min veterinär tipsade om Nikken, aldrig hört...
Svar
12
· Visningar
2 116
Senast: grimur
·
A
  • Låst
Hästvård Har ridit i många år och lärt mig ett och annat men en sak jag funderat länge över är: Hur ofta bör man smörja sadel och träns...
Svar
3
· Visningar
1 718
A
Hästvård Tittade till min häst som är ute på foder idag. Hästen har spatt och är utlånad så att han skall kunna ridas regelbundet, vilket han...
Svar
5
· Visningar
1 437
Senast: koftena
·
Foder & Strö Försöker få till en foderstat och vill använda Lusern hackad strå. Måste jag lägga in ts halten då och isf hur vet man vad hackad strå...
Svar
2
· Visningar
1 885
Senast: _pirate
·
V
Hästvård Hej allihopa! Nu vill jag inte höra massa trista kommentarer om hur korkad eller dum jag är, men jag behöver all hjälp jag kan få...
Svar
17
· Visningar
1 984
Senast: Lejonelle
·
J
Hästvård Hej! Min mamma håller på med uppfödning av dressyhästar i liten skala och jag rider unghästarna lite då och då... Just nu är jag...
Svar
1
· Visningar
985
Senast: Boj
·
K
Foder & Strö Tips på proteinriktfoder som kommer från bonden. Alltså INTE müsli, pellets eller lusern. Går lantbruksskola så kan få tag i det mesta...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: mahlmt
·
Hästvård Idag blev jag inte klok på min häst. När jag tog in honom var han pigg och glad, åt glatt av sitt hösilage. Sen ställde han sig vid...
Svar
10
· Visningar
1 524
Senast: frittan
·
Hästvård Har nu under ett par dagar bråkat med bakhovarnas tåbrodd. Fram ska hon inte ha tåbrodd men gärna bak allt enligt min Et som...
Svar
5
· Visningar
1 098
Senast: Jossantt
·
E
Hästvård Jag vill få ett någorlunda hum om vad det kostar att ha häst per månad.. Någon som vill hjälpa mig räkna ut? Min mormor har stall...
Svar
14
· Visningar
4 595
Senast: tomten
·
Foder & Strö Ger Krafft Rehab, men hästen gillar mest müsli om hon får välja. Vad ska jag ge då??
2
Svar
25
· Visningar
3 927
Senast: Boj
·
A
Hästvård Har en häst som är 5 år! Gick 4 årschampionatet förra året och fick därefter vila, sattes sedan sakta igång och tävlades upp till 120 en...
Svar
17
· Visningar
2 969
Senast: Angel
·
Foder & Strö Finns det några mineraler som endast innehåller naturliga ingridienser? Eller iallafall så nära naturligt man kan komma? Och som inte...
2
Svar
33
· Visningar
6 032
Senast: Skogstroll
·
V
Foder & Strö Hej! Skulle behöva lite tips om vad jag skulle kunna ge för typ av kraftfoder till min islänning. Tills för några veckor sedan...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Luleå
·
I
Foder & Strö Hej. Jag har stor problem med hullet på mitt sto. Hon blir mager på vintern och särskilt på början av vintern. Hon arbetat mellanhårt...
Svar
5
· Visningar
1 276
·
S
Foder & Strö Kan man verkligen gå efter en höanalys, och lita på att det stämmer? :crazy: Jag fick en analys på hö jag köpt av en "bonde". Hans...
Svar
10
· Visningar
1 757
·
C
Foder & Strö Hej, jag undrar vad det finns för olika slags fet mat? Som ger hästen bättre hull.
Svar
5
· Visningar
939
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix