Sv: Hästsim!

Hm, håller inte med dig. För att hästen som du ju säger ska hålla huvudet ovanför vattenytan håller den huvudet väldigt högt i förhållande till kroppen, och med huvudet i den positionen ser jag inte hur den samtidigt ska kunna välva ryggen uppåt? De rekomendationer jag fått av vet på min kissing spines häst (med pålagringar) är lång och låg form, absolut inte den form hästen har när den simmar. Tornutskotten ska dras isär. Alla jag pratat med och all litteratur jag läst säger samma sak... (Intressant detta)

KL

Väcker liv i gammal tråd istället för att starta en egen :D

Hur djupa är dessa bassänger?

/Camilla, som fått för sig att hon önskar sig ett hästsim i julklapp av tomten! :o

Såg denna tråd... Ville bara säga att det finns ett mycket bra ställe i v.götaland (ale)... Sök på ale och hästsim;)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 453
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 526
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix